معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تعداد ۱۰۶ تیم دامپزشکی ثابت و سیار استان بر ذبح دام و تامین گوشت طی دهه آخر صفر نظارت می‌کنند.

۱۰۶ تیم دامپزشکی خراسان رضوی بر ذبح دام در ایام دهه پایانی صفر نظارت می‌کنند

به گزارش قدس خراسان، محمود قربان‌زاده اظهار کرد: در قالب این تعداد تیم ۵۲ دامپزشک، ۷۲ بازرس و ۲۵ ناظر شرعی فعال و در حال ارائه خدمت هستند.

معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: شماره تماس‌های ۱۵۱۲ و سامانه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ نیز آماده پاسخگویی به مردم در زمینه‌های مختلف و دریافت گزارش‌هاست.

وی با توصیه و تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت در هیات‌های مذهبی در جریان تهیه غذا گفت: فراورده‌های خام دامی از جمله تخم مرغ، گوشت سفید و قرمز صرفا از فروشگاه‌های مجاز و یا از کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود و به تاریخ تولید و انقضا در گوشت‌های بسته بندی توجه شود.

قربان‌زاده افزود: همچنین نگهداری مواد پروتئینی در دمای مناسب و رعایت اصول نظافت شخصی و بهداشتی در تهیه مواد غذایی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به حجم بالای ورود زائران و اهمیت حفظ سلامت آنان بر روند تهیه، تولید و عرضه گوشت در تمامی مراحل با حساسیت و دقت بالا نظارت بهداشتی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.