۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 913813

براساس داده های یک آژانس محلی جلوگیری از خودکشی در کره جنوبی میزان خودکشی در نیمه اول سال جاری میلادی در این کشور حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۹ درصدی میزان خودکشی در کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، براساس اطلاعات این مرکز جلوگیری از اقدام به خودکشی در کره جنوبی، مردم این کشور هنوز درحال دست و پنجه نرم کردن برای بازگشت به زندگی عادی پیش از دوران همه گیری ویروس کرونا هستند و آمار اقدام به خودکشی در نیمه اول سال جاری میلادی حدود ۹ درصد افزایش یافته است.

براساس اطلاعات بنیاد جلوگیری از خودکشی کره جنوبی در مجموع ۶ هزار و ۹۳۶ نفر از ماه ژانویه تا ژوئن اقدام به خودکشی کردند که افزایشی ۸.۸ درصدی نسبت به ۶ هزار و ۳۷۵ مرگ بر اثر خودکشی در زمان مشابه سال گذشته وجود دارد. دلیل اصلی این موضوع مشکلات مالی پس از سال هایی است که همه گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد.

به علاوه گزارش هایی وجود دارد که میزان خودکشی در این کشور پس از همه گیری بی سابقه به دلیل مشکلات اقتصادی و دلایل دیگر افزایش خواهد داشت. کارشناسان معتقدند میزان خودکشی معمولا در زمان وقوع بحران ها بالا نیست، چرا که مردم احساساتی مشابه از جمله اتحاد برای غلبه بر بحران و مهر و شفقت را با یکدیگر به اشتراک می گذارند، اما پس از پایان بحران مردم تنها می مانند.

براساس داده ها از نظر سن، ۵۴ درصد از ۷ هزار مرگ ثبت شده بر اثر خودکشی بین ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سال داشتند. بنابراین دلیل بیشتر این خودکشی ها مسائل اقتصادی بوده است.

کره جنوبی بیشترین میزان خودکشی را درمیان ۳۴ نظرسنجی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه دارد و از سال ۲۰۰۳ مقام اول را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.