رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در مورد جوایز جشنواره خوارزمی با بیان اینکه ارزش جوایز این جشنواره به یک میلیارد تومان رسیده است.

ارزش جوایز جشنواره خوارزمی یک میلیارد تومان شد

حسن زمانیان در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، به تغییر ساختار و جوایز جشنواره خوارزمی اشاره کرد و گفت: جوایز جشنواره خوارزمی با گرنت به یک میلیارد تومان رسیده است.

زمانیان در مورد میزان طرح‌های دریافتی جشنواره خوارزمی گفت: طرح‌های دریافتی داخل کشور ۱۰۰ درصد و طرح‌های خارج از کشور ۲۰۹ درصد افزایش داشته و از ۲۷ کشور به این جشنواره طرح ارسال شده است.

وی با اعلام این که شورای حکیمان در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تشکیل شده است، گفت: در این شورا آینده پژوهش‌های صنعتی کشور تا سال ۲۰۵۰ را احصا کردیم. دنیا در حوزه‌هایی همچون هوش مصنوعی، کوانتوم، کمبود آب، هوافضا و ... در حال سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، به راه‌اندازی دو پژوهشکده نیازمحور «شیمی دارویی» و «پژوهشکده اکتشاف و فراوری فلزات استراتژیک» در این سازمان اشاره کرد و گفت: ابزار و مقدمات این دو پژوهشکده نیازمحور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ابزار و مقدمات آن فراهم شده که به زودی رسماً راه اندازی می‌شوند.

وی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی پژوهشکده شیمی دارویی تولید داروهای خاص است و برای اولین‌بار ما تولید داروی هپارین که پیش از این وارداتی بوده است را در این پژوهشکده داشتیم.

زمانیان با اشاره به خام‌فروشی عناصر استراتژیک گفت: برای جلوگیری از این موضوع  در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی راه‌اندازی شده است.

وی در مورد راه‌اندازی پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، توضیح داد: این پارک علم و فناوری مجوز شورای گسترش را اخذ کرده و راه‌اندازی شده است. در گام نخست تفاهم‌نامه‌ای با شهر آفتاب امضا شده است و بیش از ۲۷ هزار مترمربع ساختمان مدرن آماده است که در خدمت پارک علم و فناوری قرار بگیرد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایان اظهار کرد: در هفته آینده ۳۰ شرکتی که ظرفیت بین‌المللی دارند، در پردیس شهر آفتاب مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: ما دو  حوزه گرافن و سوخت پاک هیدروژن را از بین روندهای پژوهشی دنیا انتخاب کردیم تا بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

زمانیان به کاربرد سوخت پاک هیدروژن در کاهش گرمایش اشاره کرد و گفت: کشورهای مختلف در حوزه سوخت پاک هیدروژنی سرمایه‌گذاری گسترده کرده‌اند و در این زمینه کشوری برنده است که ذخایر هیدروکربنی دارد. بر همین اساس ما مرکز ملی سوخت هیدروژن را در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی راه‌اندازی کرده و معاونت پژوهشی وزارت قرارداد منعقد کردیم.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در پایان با بیان اینکه آینده صنعت دنیا به دست گرافن است، گفت: ۱۷۰ مرکز پژوهشی در ۲۳ کشور از ۲۰۱۷ شروع به مطالعه روی گرافن کرده‌اند. در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مرکز ملی گرافن راه‌اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.