یک فعال محیط زیست از توزیع بیش از ۱۰ هزار بذر درخت سدر در میان زائرین اربعین خبر داد.

بیش از ۱۰ هزار بذر درخت سدر میان زائران توزیع شد

محمدجواد مسعودنیا، فعال محیط زیست درباره برگزاری پویش نذر درخت صدر گفت: امسال اولین باری است که ما این پویش را راه‌اندازی کردیم و خوشبختانه استقبال خوبی بی نظیری از آن صورت گرفته است. در چهار نقطه بذر درخت سدر بین زائران تقسیم و کاشته شد. دلیل انتخاب درخت سدر این بود که این درخت همواره نشانه‌ای پایدار از قبر شریف حضرت ابا عبدالله است.

وی افزود: بهبهان و ایلام به عنوان دو نقطه شهری و چذابه و شلمچه به عنوان نقاط مرزی، مکان‌هایی بودند که در آن‌ها گروه‌های مختلف مردمی در راستای آماده‌سازی و بسته بندی بالغ بر ۱۰ هزار بذر سدر و توزیع آن میان زائرین همت کردند.

مسعودنیا اظهار داشت: در استان ایلام گروهی از فعالان محیط زیست، حاشیه مسیر به سمت مرز را برای بذرکاری در نظر گرفته‌اند. بهترین ایام برای کاشت بذرها اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان است. ایده این کار از فعالان محیط زیست خوزستان و به صورت دقیق‌تر حجت‌الاسلام عظیمی‌فر، سرکار خانم محمدی‌نژاد و چندین شخص دیگر بیان شد. نکته جالب این است که ما از نزدیک شاهد استقبال خادمان عراقی نیز بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این پویش یک طرح مردمی از صفر تا صد بود که با حمایت‌های دولتی نیز همراه شد. در اینجا لازم است که از دوستان خوبم در سازمان منابع طبیعی و سازمان محیط زیست که در جا به جایی بذرها کمک ویژه‌ای به ما کردند.

مسعودنیا همچنین گفت: پویش ما تنها مختص مربوط به اربعین نیست. دوستان ما از هر فرصتی برای گسترش درخت و درختکاری استفاده می‌کنند. در واقع لازم است که به این موضوع به صورت مداوم در طول سال پرداخته شود. این یک وظیفه عمومی بوده و مختص به گروه یا قشر خاصی نیست.

وی در آخرافزود: ما پویش‌های مختلفی را در طول سال برنامه‌ریزی می‌کنیم و همواره هدفمان مبنی بر عملی بودن این برنامه‌هاست. در این رابطه یک درگاه اینترنتی ایجاد کرده‌ایم که علاقه‌مندان می‌توانند از آن طریق در جریان برنامه‌های ما قرار بگیرند و ما را همراهی کنند

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.