واتارو اندو، کاپیتان تیم ملی ژاپن، می‌گوید پیروزی این تیم برابر آلمان رویایی به کودکان ژاپنی بخشیده است.

ستاره ژاپن: آلمان را به خاطر کودکان ژاپنی بردیم!

تیم ملی ژاپن دو شب قبل در دیداری دوستانه و در کمال ناباوری موفق شد آلمان را با نتیجه 1-4 از سر راه بردارد تا بار دیگر نامش را بر سر زبان‌ها بیاندازد. 

این پیروزی تبعات سنگینی را برای تیم ملی آلمان به همراه داشت و آنها مجبور شدند هانسی فلیک را از سمت مربیگری این تیم کنار بگذارند و حالا به دنبال یافتن جانشینی مناسب برای این مربی هستند. 

اندو که در پنجره نقل و انتقالات تابستان امسال به لیورپول پیوست درباره این پیروزی ارزشمند گفت:« ما سعی کردیم ببینیم که چطور می‌توانیم خلاق باشیم و فکر نمی‌کنم که در حمله و دفاع بد عمل کرده باشیم. در همه پست‌ها خوب بودیم اما اگر می‌توانستیم زودتر به گل سوم برسیم عالی می‌شد. 

برنامه بازی که از سوی سرمربی شرح داده شده بود را به خوبی اجرا کردیم. توانستیم گل سوم و چهارم را هم در زمان مناسب به ثمر برسانیم و فکر می‌کنم این دیدار را به بهترین شکل ممکن برای خودمان به پایان رساندیم.»

او با اشاره به این که سال گذشته در جام جهانی هم موفق به پیروزی برابر آلمان شده بودند اضافه کرد:« این اتفاق مهمی است. وقتی بچه بودم، شاهد قهرمانی تیم ملی آلمان بودم و فکر می‌کردم برزیل هم بسیار قوی است. مبهوت قدرت اولیور کان می‌شدم. تصورم از آلمانی تیم بسیار قدرتمند بود. 

وقتی دیدار آنها را تماشا می‌کردم، همیشه افکار منفی و کودکانه داشتم. امروز ما آلمان را بردیم تا کودکان ژاپنی بتوانند به این فکر کنند که توانایی غلبه بر این تیم را دارند. تصورات کودکانه من نباید دیگر ادامه داشته باشید.

بسیاری در حال حاضر این احساس را دارند که ژاپن به دنبال قهرمانی در جام جهانی است. شاید رویایی دوردست به نظر بیاید اما هدف ما همین است. ما حالا به این فکر می‌کنیم که می‌توانیم این اتفاق را به واقعیت تبدیل کنیم. همه کودکان این روزها به بازی برای ژاپن در جام جهانی فکر می‌کنند و دوست دارند به تیم ملی کشورشان اضافه شوند. این هدف ما است. این که توانستیم به چنین نتایجی دست پیدا کنیم باعث شده که کودکان ما چنین رویایی داشته باشند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.