۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: 91484

قدس آنلاین-مقدم:فراگیری گوشی های هوشمند و تنوع آن ،موجب شده تا در انتخاب گوشی مناسب برخی کاربران دچار تردید شوند

آیفون بهتر است یا اندروید؟

به گزارش قدس انلاین،یکی دو  روز پیش در مطلبی به بررسی برخی ویژگیهای آیفون و آندروید پرداختیم .در این بخش به توضیح موارد دیگری در رابطه با مقایسه ویژگی های گوشی های اندروید و آیفون می پردازیم:
نرم افزار پخش فایل های فلش:
گوشی های آیفون از نرم افزار استفاده نکرده و نخواهند کرد. اما سازندگان تبلت های اندروید اعلام کرده اند که از این نرم افزار بهره می گیرند.
اگرچه دستگاههای قدیمی اندروید نرم افزار را پشتیبانی می کنند ولی سازندگان این نرم افزار تولید آن را برای گوشی های اندروید متوقف کرده و اعلام کرده اند که این نرم افزار دیگر ورژن اندروید 4.1 و جدیدتر را پشتیبانی نخواهد کرد و حتی دیگر برای دانلود از طریق از تاریخ آگوست 2012 در دسترس نیز نخواهد بود. در نتیجه کاربران اندروید باید تصمیم بگیرند که سیستم عامل جدید می خواهند یا نرم افزار فلش؟
گزارش ها حاکی از آن است که استفاده از نرم افزار تجربه خوبی دربرنداشته است. بسیاری از منتقدان به این نکته اشاره می کنند که این نرم افزار در تبلت های اندروید عالی کار نکرده و شارژ باتری را به سرعت کم می کند. به نظر می رسد شرکت نظریه شرکت اپل مبنی بر اینکه : برای باتری و خود گوشی مناسب نیست را تائید می کند.
اگرچه فقدان نرم افزار مانع از بازدید بخشی از قسمت های سایت های اینترنتی برای گوشی های آیفون می شود اما بسیاری ازسایت ها از ورژن سازگار با این گوشی استفاده می کنند. اگرچه ممکن است کاربران آیفون برخی از سایت ها را از دست بدهند ولی به مرور زمان این مسأله رو به کاهش است.
این مقایسه به نفع : آیفون
کارکرد باتری:
بدلیل آنکه در گوشی های اندروید از سخت افزارهای متفاوتی استفاده می شود ، کارکرد باتری های اندروید نیز متفاوت بوده و در مقایسه با آیفون ضعیف تر نیز عمل می کنند. اگرچه برخی از گوشی های آیفون اولیه ، نیازمند شارژ روزانه بودند ، اما دیگر این قضیه در رابطه با گوشی های جدید این شرکت صدق نمی کند.
در مورد اندروید قضیه کمی پیچیده تر می شود و آن هم به دلیل تنوع مدل های مختلف گوشی های اندروید است. برخی مدلهای این گوشی امروزه دارای صفحه نمایش 4 اینچی هستند که خیلی زیاد شارژ مصرف می کنند.
این مقایسه به نفع: آیفون
صفحه نمایش:
اگر به دنبال بزرگترین صفحه نمایش در گوشی های هوشمند هستید ، انتخاب شما مسلما اندروید است. جای شگفتی نیست که بتوانید گوشی اندرویدی با صفحه ی 4.3 اینچ بیابید. گوشی صفحه ای 4.7 اینچ ارائه کرده و سامسونگ گلکسی نوت صفحه خود را تا اندازه ی 5.3 اینچ وسعت داده است.
سوال اینجاست که آیا این سایز صفحه نمایش به واقع ایده ی خوبی است؟ بالاخره روزی شما می خواهید گوشی را در جیب یا کیفتان بگذارید، آن را در دستتان بگیرید یا کنار صورت گرفته و با آن صحبت کنید در حالیکه برخی از این گوشی های بزرگ مناسب این شرایط نیستند و همانطور که گفته شد هرچه صفحه نمایش بزرگتر باشد شارژ بیشتری مصرف می کند.
اگرچه شرکت اپل از صفحه نمایشی به سایز 3.5 اینچ استفاده می کند، آیفون 5 با صفحه ای 4 اینچی ارائه شده است. این شرکت به جای آنکه کل گوشی را بزرگ نماید ( که با مشکل قرار گرفتن در دست مواجه شود) صفحه نمایش آن را کشیده تر کرده در حالیکه عرض آن را تغییر نداده است. این تغییر باعث می شود که در سهولت به دست گرفتن گوشی تغییری صورت نگیرد. در پس این شرایط، رزولوشن صفحه نمایش گوشی های آیفون را بسیار بالاتر از اندروید درنظر گرفته است. پس چنانچه فقط به دنبال سایز بزرگتر صفحه نمایش می باشید، اندروید انتخاب خوبی است اما خیلی با آیفون فرقی ندارد.
این مقایسه به نفع: اندروید
تعمیر و نگهداری:
شرکت اپل بیشتر از هرچیز، ظرافت و سادگی را ارجحیت می دهد. به همین دلیل است که کاربران نمی توانند حجم حافظه گوشی های آیفون را ارتقاء داده یا باتری دیگری جایگزین قبلی نمایند. ( این امکان وجود دارد که باتری دیگری جایگزین شود اما باید توسط فردی مجرب صورت گیرد.) اما برای کاربران اندروید این مسأله حائز اهمیت است که خود می توانند کارت حافظه و باتری گوشی را تعویض نمایند.
دراینجا مقایسه کمی پیچیده شده وکمی سلیقه نیز دخیل می شود اما:
این مقایسه به نفع : اندروید
قیمت:
اگر قیمت گوشی برای شما حائز اهمیت است احتمالا اندروید را انتخاب می کنید، به این دلیل که برخی از گوشی های اندروید که قرارداد آنها با شرکت بعد از دوسال پایان می یابد، رایگان ارائه می گردند. در حالیکه در گذشته برای آیفون چنین شرایطی وجود نداشته و فقط الان گوشی آیفون 4 پس از دو سال قرارداد رایگان می باشد.
برای آن دسته از افرادی که بودجه محدودی دارند این مقایسه در اینجا تکمیل است اما اگر شما می خواهید مبلغی را به گوشی اختصاص دهید کمی تأمل نمایید.هیچ ارزانی بی علت نیست همچنین هیچ گوشی رایگانی بی دلیل رایگان ارائه نمی شود بلکه شایداین گوشی ها نسبت به آنهایی که برایشان هزینه می کنید دارای قابلیت کمتری باشند. ممکن است شما برای گوشی رایگان خود بیش از آنچه قیمت آن گوشی است برای مشکلاتش هزینه کنید.
این مقایسه به نفع: هردوگوشی : مساوی

در پایان، تصمیم اینکه گوشی اندروید خریداری نمایید یا آیفون ، به سادگی مقایسه های ذکرشده نمی باشد.برخی افراد به سخت افزار یک گوشی اهمیت می دهند، برخی دیگر کارکرد باتری یا بازی .

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.