۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 915219

رسانه‌های انگلیس پنجشنبه شب (به وقت محلی) از لغو ده‌ها پرواز و سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه گتویک لندن بدلیل آنچه کمبود نیروی انسانی در بخش کنترل ترددهای هوایی نامیده شد، خبر دادند.

اختلال در پروازهای فرودگاه گتویک لندن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که مسافران با حالت استصیال در صف‌های طولانی فرودگاه انتظار می‌کشند.

بر اساس اعلام رسمی فرودگاه گتویک تاکنون ۲۲ پرواز ورودی و خروجی لغو شده است. به مسافرانی که پرواز آن‌ها در ساعات آتی انجام می‌شود نیز توصیه شده است که پیش از عزیمت به فرودگاه، با خطوط هواپیمایی تماس بگیرند.

سازمان خدمات ملی ترافیک هوایی انگلیس (NATS) ادعا کرده است که مشکل کمبود نیرو بطور اتفاقی رخ داده و باعث بروز این مشکل شده است. این سازمان اعلام کرد که با مقامات گتویک برای رفع سریع‌ مشکل در تماس است.

این تحول در حالی رخ می‌دهد که اوایل شهریور ماه نیز حرکت تمام هواپیماهای ورودی و خروجی به انگلیس درپی بروز مشکل فنی محدود شد. سخنگوی سازمان خدمات ملی ترافیک هوایی انگلیس (NATS) همان زمان اعلام کرد که تیم مهندسی برای رفع مشکل در تلاش هستند.

معلوم نیست که مشکل اخیر گتویک با ماجرای سه هفته پیش مرتبط است یا خیر؛ با این حال وضع موجود اعتراض بسیاری از مسافران را در پی داشته است.

یکی از مسافران با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که مسافران یک ساعت گذشته را بیرون فرودگاه معطل مانده‌اند تا به فرودگاه استنستد منتقل شوند. هم زمان یکی دیگر از مسافران از صف طولانی بخش کنترل گذرنامه در فرودگاه گتویک انتقاد کرد. برخی از مسافران هم از هدایت هواپیما به فرودگاه بورن‌موث در فاصله ۱۶۰ کیلومتری گتویک خبر دادند.

کارکنان کنترل پرواز گتویک برخلاف دیگر فرودگاه‌های انگلیس در استخدام شرکت "ایر ناویگشین سولوشنز" هستند. بیشتر فرودگاه‌های انگلیس در نتیجه سیاست تعدیل نیرو در دوران همه‌گیری کرونا، با مشکلات گسترده‌ای روبرو هستند.

فرودگاه گاتویک در فاصله ۴۷ کیلومتری جنوب شهر لندن قرار دارد و دومین فرودگاه مهم و پر رفت‌ وآمد لندن به شمار می‌رود. این فرودگاه دارای دو باند فرود به طول ۲.۵ و ۳.۳ کیلومتر است و در سال گذشته میلادی بیش از ۵۰ میلیون نفر در این فرودگاه جابجا شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.