معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان گفت: استفاده از ناوگان اتوبوسرانی برای هفته اول مهر رایگان شد.

استفاده رایگان دانش آموزان همدانی از ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه ستاد استقبال از مهر با حضور معاونان و مدیران شهرداری همدان در راستای ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و اقدامات به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد. 

حامد جلیلوند معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به طرح استقبال از مهر و آمادگی شهرداری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهارکرد: آغاز این طرح از ۲۶ شهریور ماه و پایان آن تا ۶ مهر است و در این طرح سازمان‌ها و مدیریت‌های حوزه معاونت خدمات شهری، امور زیربنایی و حمل و نقل شهری ومناطق چهارگانه شهرداری با همکاری مجریان و پیمانکاران مشارکت و همکاری دارند.

وی آماده سازی شهر برای ورود سال تحصیلی جدید را از اهداف تشکیل  ستاد استقبال از مهر عنوان کردوگفت: این ستاد در راستای پاکسازی، زیباسازی، تسهیل و ارائه خدمات بهینه  و ایجاد نشاط برای روزهای آغازین مهر در شهرداری تشکیل می شود.  معاون خدمات شهری شهرداری همدان افزود: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته اقدامات فنی، عمرانی، خدماتی و فرهنگی به منظور ارتقاء سطح خدمات، ساماندهی و آماده‌سازی معابر منتهی به مراکز آموزشی و مدارس سطح شهر به‌صورت ویژه انجام می شود. 

جلیلوند با اشاره به اقدامات فنی، عمرانی، خدماتی و فرهنگی برای ورود شهر به روزهای آغازین مهر ماه  افزود: شهرداری همدان برای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان و بازگشایی مدارس اقدام به پاکسازی و تنظیف، رنگ آمیزی دیوارها، جلوگیری از سد معبر در اطراف مدارس، ممنوعیت حفاری، ترمیم آسفالت، جمع آوری حیوانات بلاصاحب، فعال نمودن آب نماها و رفع خطر از ساختمانهای ناایمن و  کاشت گل و گیاه‌های فصلی می کند.

حامد جلیلوند از برگزاری مراسم جشن شکوفه‌ها و  زنگ مهر در مدارس منتخب خبر داد و گفت:  ترمیم و مرمت فضای سبز پیرامون و داخل محوطه مراکز آموزشی، هرس درختان و کاشت نهال، درختچه و گل و گیاه در باغچه‌های داخل محوطه مراکز آموزشی، امحاء دیوارنویسی جداره‌های مدارس، رنگ‌آمیزی دیواری مدارس و اختصاص تلویزیون‌های شهری برای درج مطالب آموزشی و آگاهی دهنده متناسب با طرح استقبال از مهر از جمله اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

*استفاده از اتوبوس برای هفته اول ماه مهر رایگان شده است

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان سهم  مباحث عمرانی و ترافیکی را در استقبال از مهر مهم ارزیابی کرد و افزود: نظافت و پاکسازی داخل اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها ، نصب و ترمیم علایم خط کشی و عبور عابر پیاده در مناطق پرتردد و پرخطر، رنگ‌آمیزی سرعت کاه‌ها و اصلاح چراغ‌های ترافیکی و خط کشی عابر پیاده مدارس،  شستشو و ترمیم تابلوهای راهنمایی رانندگی، سیلندرهای ترافیکی و چراغ های چشمک زن ، نظارت کامل بر شرکت های ساماندهی سرویس مدارس و کلیه تاکسی ها از جمله این اقدامات است.

وحید علی ضمیر به یکی از اقدامات مهم شهرداری برای استقبال از مهر اشاره و گفت: به پیشنهاد سازمان فرهنگی و در راستای افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده از اتوبوس برای هفته اول ماه مهر رایگان شده است.

وی ابلاغ نرخ نامه سرویس مدارس را پیش از شروع مدارس اقدامی ارزشمند دانست و افزود: در راستای  ساماندهی سرویس مدارس، حق سرویس طبق تعرفه منطقی تعیین شد تا خانواده‌ها و رانندگان دچار مشکل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.