مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از تشکیل ۱۰۶ پرونده تخلف با محکومیت مالی بیش از سه میلیارد ریال طی اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار لوازم‌التحریر استان خبر داد.

محکومیت ۳ میلیارد ریالی متخلفان بازار لوازم‌التحریر همدان

به گزارش قدس انلاین، مرضیه یونسی از ادامه اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار لوازم‌التحریر تا نیمه مهرماه خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای شهریور تا نیمه مهر گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت و اصناف بر چگونگی عرضه اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان و نحوه قیمت‌گذاری نظارت می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ادامه داد: بازرسان در قالب ۵۱ تیم گشت مشترک بر واحدهای صنفی عرضه‌کننده لوازم‌التحریر، پوشاک مدرسه، کیف و کفش نظارت می‌کنند. 

وی با اشاره به گزارش‌های این طرح گفت: پرونده‌های گرانفروشی، نداشتن نرخ‌نامه صنفی، صادر نکردن فاکتور و دیگر تخلفات صنفی که در این طرح تشکیل می‌شوند، خارج از نوبت رسیدگی و متخلفان بدون هیچ‌گونه اغماض و مماشاتی براساس مصوبه سران قوا علاوه بر اشد مجازات مثل تعطیلی واحد صنفی و نصب پارچه به عنوان متخلف، به پرداخت چند برابر ارزش تخلف جریمه و محکوم می‌شوند.

یونسی بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و افزایش احتمالی ورود و عرضه قاچاق لوازم‌التحریر همچنین لزوم نظارت بر تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان با همکاری دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه‌های مرتبط، قیمت لوازم‌التحریر، لباس، کیف و کفش پایش می‌شود.

وی در ادامه گزارشی از بازرسی‌های انجام شده و رسیدگی به تخلفات پنج ماهه نخست سال ارائه کرد و یادآور شد: در سال‌جاری به ۵۵۳۰ فقره پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده، ۳۶ واحد پلمب و تعداد ۷۶ واحد با نصب پارچه در واحد صنفی به مردم معرفی و متخلفان به پرداخت بیش از ۱۳۷ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.