سخنگوی صنعت برق گفت: رکورد تامین برق صنایع در سال جاری شکسته شد و برای اولین‌بار میزان برق تامین شده برای بخش صنعت از برق تامین شده برای بخش خانگی در فصل تابستان پیشی گرفت

برای اولین بار، تامین برق صنایع از بخش خانگی پیشی گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نشست خبری مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در رابطه با شرایط تامین پایدار برق در تابستان ۱۴۰۲ صبح امروز در محل شرکت مدیریت شبکه برق برگزار شد.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه وزارت نیرو کاهش عمق ناترازی برق از محل افزایش تولید برنامه‌ریزی شد، اظهار داشت: برای دومین سال برق بخش های خانگی، تجاری، عمومی، اداری و خانگی بدون محدودیت و خاموشی تامین شود.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع بزرگ موفق شدیم برق مورد نیاز را تامین کنیم، افزود: ۵۰ صنعت بزرگ کشور ۸.۱۵ درصد رشد مصرف داشتند و این در حالی ایت که طی مدت ۱۰ سال متوسط رشد مصرف ۴ درصد بوده است.

سخنگوی صنعت برق در ادامه با اشاره افزایش دمای بی‌سابقه و تاثیر آن بر افزایش مصرف برق، تصریح کرد: امسال در منطقه غرب آسیا گنبد حرارتی مستقر شد و ۸ کشور اطراف ایران گرمای ۵۰ درجه را تجربه کردند و در کشور ما نیز ۱.۵ تا ۲ درجه افزایش دما را شاهد بودیم.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: هر یک درجه افزایش دما ۱۸۰ مگاوات افزایش مصرف ناشی از وسایل سرمایشی را در پی داشت که سرجمع ۳۲ هزار مگاوات افزایش مصرف به دلیل استفاده بیشتر از کولرها را داشتیم و این در حالی است که رقم افزایش پیک بار ۴۰ هزار مگاوات است.

رجبی مشهدی بیان کرد: رکورد تامین برق صنایع در سال جاری شکسته شد و برای اولین‌بار میزان برق تامین شده برای بخش صنعت از برق تامین شده برای بخش خانگی در فصل تابستان پیشی گرفت

گفتنی است؛ شرایط تامین برق صنایع در تابستان جاری به گونه‌ای پیش رفت که در بسیاری از کالاهای صنعتی، میزان تولید از تقاضای بازار بیشتر شد و شاهد افزایش موجودی انبار کارخانه‌های کشور بودیم. بر اساس آمار تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری، میزان موجودی انبار صنایع سیمان ۲۷ درصد افزایش داشت و همچنین میزان افزایش موجودی انبار در بخشی از کالاهای فولادی به حذف سازوکار بهین‌یاب برای فروش محصول در بورس کالا انجامید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.