نیروی هوایی آمریکا تصاویر و جزئیات جدیدی از بمب افکن جدید رادارگریز اتمی خود به نام "بی-۲۱ ریدر" رونمایی کرد که تاکنون هرگز از آن تصویری منتشر نکرده بود.

آمریکا جزئیات بیشتری از بمب افکن اتمی رادارگریز محرمانه خود منتشر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، تصاویر این بمب افکن که توسط گروه "نورثراپ گرومن" ساخته شده در وبسایت "سرویس انتشار اطلاعات بصری دفاعی" منتشر شد که از زوایای جلو و پهلو این بمب افکن را به نمایش گذاشته است.

این بمب افکن رادارگریز اتمی جدید جای بمب افکن‌های "بی – ۱ لنسر" و بی-۲ اسپیریت" را می‌گیرد و قرار است تا ۲۰۲۷ وارد نیروی هوایی آمریکا شود. تا سال ۲۰۴۰ نیز بمب افکن بی-۲۱ قرار است به طور کامل جای تمامی بمب افکن‌های قدیمی را بگیرد.

در توضیح این بمب افکن آمده است: بمب افکن بی-۲۱ ریدر قرار است ستون اصلی یگان بمب افکن‌ها باشد و جای بمب افکن‌های بی-۱ و بی ۲ را می‌گیرد، زمانیکه تعداد کافی از این بمب افکن جدید در دسترس باشد. این بمب افکن مدرن ظرفیت‌های حمله‌ای دوربرد و نفوذی را برای بازدارندگی تهاجم و حفاظت از آمریکا، متحدان و شرکایش دارد.

آمریکا جزئیات بیشتری از بمب افکن اتمی رادارگریز محرمانه خود منتشر کرد بمب افکن رادارگریز اتمی آمریکا

با وجود آنکه دو تصویر دیگر از این بمب افکن بی-۲۱ اخیرا منتشر شده اما تصاویر موجود از این بمب افکن جدید همچنان به دقت محرمانه مانده‌اند. تصاویر پیشتر منتشر شده از بمب افکن بی-۲۱ در جریان رونمایی از آن در دسامبر به صورت مستقیم از کابین خلبان بود که کمی به سمت بالای هواپیما را نشان می‌داد. اما این تصاویر جدید زاویه جلوی این بمب افکن را نشان می‌دهد که برای نخستین بار مقیاس آن را افشا می‌کند.

تصویر دیگر از زاویه پهلوی بمب افکن است که مولفه‌های طراحی آن را که پیشتر هرگز نشان داده نشده بود، به نمایش می‌گذارد.

 بر اساس تخمین سال گذشته میلادی پنتاگون، بمب افکن بی-۲۱ ریدر با هزینه ۷۰۰ میلیون دلاری برای هر بمب افکن ساخته می‌شود. نخستین پرواز آزمایشی آن قرار است در پایان سال جاری میلادی انجام شود.

آمریکا جزئیات بیشتری از بمب افکن اتمی رادارگریز محرمانه خود منتشر کرد بمب افکن رادارگریز اتمی آمریکا

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره این بمب افکن جدید پس از رونمایی آن در دسامبر گفته بود:‌ این شاهدی بر مزیت‌های پایدار آمریکا در نبوغ و نوآوری است و گواهی بر تعهد بلندمدت پنتاگون به ایجاد قابلیت‌های پیشرفته است که توانایی آمریکا را برای جلوگیری از تجاوز در امروز و آینده تقویت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.