معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: دولت سیزدهم نسبت به سرنوشت همه‌ی ایرانیان در سراسر دنیا، حتی ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی و فعالیت دارند اهتمام ویژه دارد.

معاون سیاسی وزارت خارجه: دولت نسبت به سرنوشت همه ایرانیان خارج از کشور اهتمام دارد

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که همراه با رئیس جمهور به نیویورک سفر کرده است در تشریح آخرین وضعیت تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفت: تبادل زندانیان و آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کره‌جنوبی از موضوعاتی بود که طی مذاکرات فشرده غیرمستقیم در طول چند سال گذشته بین ایران و آمریکا مطرح بود.

وی افزود: آزادی ۵ زندانی ایرانی در آمریکا به طور غیرقانونی توسط دستگاه امنیتی آمریکا مورد تعقیب قرار گرفته بودند در دستور کار قرار گرفت و این پنج نفر در فهرستی تبادل قرار گرفتند و برخی از آن‌ها به کشور برمی‌گردند و بعضی از این افراد به این دلیل که کار و زندگی آن‌ها از قبل در آمریکا بودند در این کشور خواهند ماند.

معاون سیاسی وزارت خارجه تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده‌ی این است که دولت سیزدهم نسبت به سرنوشت همه‌ی ایرانیان در سراسر دنیا، حتی ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی و فعالیت دارند اهتمام ویژه دارد و این باعث خوشبختی و امیدآفرینی است که هیچ ایرانی در سراسر دنیا از دستور کار وزارت امور خارجه و دولت خارج نمی‌شوند.

باقری در خصوص زمان تبادل زندانیان نیز گفت: قاعدتاً طبق برنامه زمان‌بندی شده الان باید تبادل زندانیان را در دوحه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.