معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: اربعین و دهه آخر صفر دو نقطه کانونی است که از منظرهای مختلف قابل توجه است و در این شکر نعمت باید به پیام‌ها و مولفه‌های این نعمت توجه کنیم.

اربعین و دهه آخر صفر دو نقطه کانونی است 

به گزارش قدس خراسان به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در مراسم شکرانه خدمت که با هدف تجلیل از خدمت‌گزاران برنامه‌های قدم‌های آسمانی تا حرم حسینی و قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی در تالار فرهنگی نور برگزار شد، اظهار کرد: سعی و تلاش در خانواده بزرگ وقف و قرآن و امام زادگان در این دو ماه در خیمه اهل بیت نشان از توفیق خدمت‌گذاری است؛ لحظه‌های خدمت در خیمه ائمه اطهار توفیق بزرگی است که نصیب و روزی هر کسی نمی‌شود و اینکه شما مشمول این توفیق شدید شکرگذار باشید و حق شناسی و شکرگذاری و تداوم این توفیقات در نسل و عصر و آیندگان منتصب به شما ادامه داشته باشد.  

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اربعین و دهه آخر صفر دو نقطه کانونی است که از منظرهای مختلف قابل توجه است و در این شکر نعمت باید به پیام‌ها و مولفه‌های این نعمت توجه کنیم، گفت: اربعین و دهه آخر صفر مهمترین ویژگی این دو مناسبت این است که محور آن اهل بیت هستند و همه این خدمت‌ها و اجتماعات و محبت‌ها و قدم‌ها و اشک و عشق‌ها فقط برای اهل بیت است و هر جاذبه دیگر که بخواهیم جایگزین کنیم بخش زیادی از مخاطبین و سرمایه‌ها وجود نخواهد داشت، اهل بیت هستند که این اقیانوس بزرگ، انرژی و توانمندی و ظرفیت‌ها را کنار هم جمع می‌شود. 

وی افزود: ویژگی دوم مردمی بودن است، امروز دستگاه‌های مسئول خود را خادم دستگاه اهل بیت و پشتیبان جریان خدمت‌گذاران می‌دانند ولی نباید ما نقش اصلی مردم را نادیده بگیریم، اگر مردم نباشند هیچ دستگاهی نمی‌تواند این نمایشگاه عظیم از جریان خدمت، محبت و ارادت را به تصویر بکشد. 

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: سومین ویژگی آن این است که ملت و امت ایران و اسلامی و جامعه توحیدی از باب اعتقادات و منشور مذهبی خود پای کار اهل بیت هستند و اربعین حسینی و دهه آخر صفر و مناسبت‌های امام رضایی یک مغناطیسی است که همه آزادگان عالم با هر سلیقه، گرایش و تفکری گرد این جمع می‌شوند و با پای دل خود به حرم امام رضا و امام حسین مشرف می‌شوند و آن به دلیل مغناطیس اهل بیت است.  

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی به چهارمین ویژگی اشاره کرد و گفت: این‌ها که کنار هم جمع می‌شوند بسیاری از آن‌ها به بن بست‌هایی رسیدند و یا می‌خواهند راه‌های طولانی بپیمایند آمدند حاجت بگیرند و این یعنی همه غم‌ها و گرفتاری‌ها و قله‌ها با اهل بیت طی و فتح می‌شود. امروز اگر گرفتار آسیب‌های اجتماعی هستیم باید به قرآن و عترت بگردیم و امروز ما مسئولین در طراز گفتمان و ارزش‌های انقلاب و شهیدان باید فرصت‌سازی کنیم و راه مردم به مسیر اهل بیت را سنگ‌اندازی و مانع تراشی نکنیم. 

وی با بیان اینکه اجتماع ۲۵ میلیونی در عراق و حضور بیش از ۶ میلیون زائر در مشهد در دهه پایانی صفر جاذبه اهل بیت و اکسیری است که وقتی بیاید عالم را می‌تواند بگیرد و مجذوب کند، تصریح کرد: انسان‌ها وقتی پای کار اهل بیت قرار می‌گیرند در میدان امید قرار می‌گیرند برخی آدرس غلط می‌دهند در حالی که مشهد با نشاط‌ترین شهر نسبت به شهرهای دیگر به واسطه امام رضا(ع) است.  

گنابادی‌نژاد گفت: این محوریت اهل بیت و حضور مردم با گرایش و سلیقه‌های مختلف و امید و نشاط و بالندگی نشان می‌دهد جریان اهل بیت جریان تضاید و افزایش و تولید موفقیت، رشد و پیشرفت است و حرم اهل بیت گره‌گشای تمام مشکلات مردم و دانشمندان بوده است و با توسل به این حضرات به موفقیت دست پیدا کردند.  

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: اگر امروز رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «توقف و عقب گرد و خستگی ممنوع و به قله نزدیک هستیم» لذا این نسل جوان باید برای فتح قله اصلی بازسازماندهی شوند و به سمت قرآن و عترت برگردیم و با تسهیل، تسریع و ارزان سازی فرصت‌های زیارتی، برای مردم به ویژه نوجوانان را فراهم کنیم. 

وی در پایان از همه افراد و مجموعه‌ها تشکر و قدردانی کرد و گفت: شما در اوقاف به واسطه ارتباط با بقاع متبرکه ستارگانی کنار خورشید هستید و با این خدمت حسینی و رضایی شدید. اگر می‌خواهیم از چنین قله عبور کنیم باید از مسیر اهل بیت با مردم و جامعه اسلامی و توحیدی با نشاط و بالنده و باامید و به دنبال موفقیت‌ها و فتح قله‌های بزرگ باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.