مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از نشاندار شدن ۱۸۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت استان همدان خبر داد.

۱۸۹۱ زوج نابارورهمدان درسامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت  نشاندارشدند

فریبرز نیاستی درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهارکرد : در راستای  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱ مقرر گردید زوجین نابارور بتوانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند گردند.

 وی افزود: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت با مراجعه به مراکز دولتی ۱۰ درصد تعرفه دولتی و در مراکز خصوصی طرف قرارداد ۱۰ درصد تعرفه غیر دولتی را بر اساس ضوابط مربوطه پرداخت می نمایند و ۹۰ درصد هزینه های درمان نازایی و ناباروری در بخش دولتی را بیمه سلامت پرداخت می نماید.

 نیاستی گفت: بر اساس گزارشهای سامانه های الکترونیک بیمه سلامت استان ۱۸۹۱ زوج نابارور درسامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت استان همدان نشاندار شده اند و ازخدمات بیمه سلامت بهره مند گردیده اند.

وی با اشاره به اینکه خانواده معمولا با یک فرزند شکل نمی‌گیرد وکامل نمی‌شود گفت :امیدواریم این تغییررویه در افراد جوان اتفاق بیفتد به نحوی که انتظار داشته باشیم سن بارداری و باروری پایین آید تا اینکه سن بارداری را درسنین بالا افزایش دهیم چرا که ممکن است بارداری درسنین بالا عوارض و خطراتی را برای مادر و فرزند به دنبال داشته باشد.

دکتر نیاستی با تاکید به ازدواج بهنگام در راستای فرهنگ‌سازی به فرزندآوری و جوانی جمعیت تاکید کرد: باید سن باروری  متعادل شود که کمترین خطر را برای مادران داشته باشد و بهترین دوره باروری برای یک خانواده را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ازدواج بهنگام تابع مسائل مختلفی نظیر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که باید به عنوان زیرساخت حل شوند گفت: اینکه جامعه روی حرم جمعیتی حساسیت نشان می‌دهد رویکرد خوبی است. ممکن است در آینده نزدیک بسیاری از ما نیاز به مراقبت‌های عاطفی و جسمی داشته باشیم و خانواده‌های تک فرزندی و بدون فرزندی با چالش‌هایی در این زمینه مواجه خواهند شد.

نیاستی خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور سالمندان با مشکلاتی مواجه خواهند شد که باید در کنار توجه به مسائل جوانی جمعیت برای حرم جمعیتی فعلی و افزایش حمایت‌ها از آنها نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.