هند با استقرار موشک بالستیک میان برد در مرزهای خود با چین و پاکستان موافقت کرده است.

استقرار موشک‌های بالستیک هند در مرز پاکستان و چین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دولت هند روز دوشنبه استقرار موشک‌های بالستیک «پرالی» در مرز این کشور با چین و پاکستان را تایید کرد.

به گزارش وبگاه «دیفنس پست»  به نقل از منابع  هندی گزارش داد که این موشک با کلاهک  متعارف در مرزهای این کشور با پاکستان و چین مستقر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پرالی به اهدافی در فاصله ۱۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتری حمله می‌کند. وزارت دفاع هند مدعی است که رهگیری این موشک دشوار است. منابع هندی گفتند که دهلی نو در حال توسعه برد این موشک است.

تنش بین نظامیان هند و چین در  سال ۲۰۲۰ در پی درگیری شدید در مناطق دریاچه «پانگونگ» شروع شد و هر دو طرف با هجوم ده‌ها هزار نظامی و سلاح‌های سنگین به تدریج استقرار خود را افزایش دادند. چین و هند حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نظامی در طول خط کنترل مرزی دارند.

هند اخیرا  موشک کروز فناوری بومی را در سواحل اودیشا با موفقیت آزمایش کرد. این یک سامانه دفاع موشکی سطح به هوا است که از اودیشا پرتاب شد. گفته می‌شود که این موشک اهدافی را در فاصله ۶۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد.

پاکستان نیز اخیرا  در گامی رو به جلو در جریان نمایشگاه دفاعی ترکیه در شهر «استانبول» از موشک‌های جدید و یک پهپاد رونمایی کرد.  یک شرکت وابسته به وزارت دفاع پاکستان در نمایشگاه صنایع دفاعی ترکیه که به تازگی برگزار شد، موشک‌های هوا به هوای میان برد یک پهپاد رزمی را به نمایش گذاشت.

موشک‌های به نمایش گذاشته پاکستان که «فاز آر اف» نام دارند هدایت شونده و دارای جستجوگر مادون قرمز هستند. به نظر می‌رسد طراحی این موشک تا حدودی از نمونه چینی «اس دی-۱۰» الهام گرفته شده است(جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.