جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در توجیه نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ با وجود نگرانی‌ها در مورد توانایی جسمی و ذهنی خود گفت: نامزد شدم، زیرا دموکراسی در خطر است و ترامپ و جمهوری خواهان مصمم هستند دموکراسی آمریکایی را نابود کنند.

بایدن: ترامپ و جمهوری خواهان مصمم به نابودی دموکراسی هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بایدن در جریان یک سفر به نیویورک به منظور جمع‌آوری کمک های مالی، دلایل نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرح داد و به نگرانی های مربوط به سنش اشاره کرد.

این رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله افزود: «به نظر می‌رسد بسیاری روی سن من تمرکز کرده‌اند. من متوجهم و باور کنید، آن را بیشتر از هر کسی می دانم».

وی در عین حال در دفاع از عملکردش گفت که پس از به قدرت رسیدن و در بحبوحه همه گیری کووید- ۱۹ و پس از آن آغاز جنگ در اوکراین، دقیقا می دانست چه کند.

بایدن سپس ادامه داد: «به همین دلیل است که می آیم». وی همچنین با اشاره به رقابت تنگاتنگ با دونالد ترامپ ۷۷ ساله، افزود: «من نامزد شدم، زیرا دموکراسی در خطر است». «زیرا دموکراسی در سال ۲۰۲۴ بار دیگر در گرو انتخابات خواهد بود و اجازه دهید هیچ سوالی نباشد. دونالد ترامپ و جمهوری خواهان تندرو مصمم هستند که دموکراسی آمریکایی را نابود کنند و من همیشه از دموکراسی خود دفاع، محافظت و مبارزه خواهم کرد».

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درحالی است که نتایج نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد با وجود آنکه اختلاف سنی بایدن و ترامپ تنها سه سال است، رای‌دهندگان بیشتر نگران سلامت روانی و ذهنی بایدن هستند تا ترامپ.

نتایج یک نظرسنجی جدید که به طور مشترک توسط شبکه خبری «سی‌بی‌اس‌نیوز» و شرکت «یوگاو » (YouGov) پیشرو در نظرسنجی در آخر هفته منتشر شد نیز نشان می دهد که تنها ۳۴ درصد از رای دهندگان معتقدند بایدن قادر است دور دوم ریاست جمهوری را به پایان برساند، در حالی که در مورد ترامپ این رقم، ۵۵ درصد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.