جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش ۳ درصدی تلفات جاده‌ای استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش ۳ درصدی تلفات جاده‌ای در خراسان جنوبی 

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، سرهنگ محمد امیر کاظمی ظهر سه‌شنبه در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال ۱۲۷ فقره تصادف فوتی در سطح جاده‌های استان رخ داده که منجر به فوت ۱۶۶ نفر از هموطنان‌مان شده است.

وی تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۱ نفر در ۱۲۲ فقره تصادف فوتی جان باخته‌اند که این آمار نشان از رشد ۳ درصدی تلفات جاده‌ای در استان می‌باشد.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی از رشد ۶ درصدی تعداد مجروحان در تصادفات جاده‌ای استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: از ابتدای امسال هزار و ۷۹۲ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شدند.

کاظمی با بیان اینکه ۲۷ نفر در شهریورماه امسال بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که ۱۳ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد، یادآور شد: بیشترین متوفیان تصادفات جاده‌ای در محور نهبندان و کمترین آن مربوط به محور بشرویه بوده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای در استان گفت: حمل مواد مخدر و قاچاق سوخت، سرعت بالا و خستگی از مهمترین این عوامل بوده است.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی بت بیان اینکه در شش سال اخیر جاده نهبندان - سربیشه از پر حادثه ترین محورهای خراسان جنوبی بوده است، بیان کرد: ۵۶ درصد تصادفات استان در سطح جاده‌های اصلی و بین ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ می‌دهد و روز جمعه پر تصادف‌ترین روز هفته است.

کاظمی از توقیف سیستمی ۱۲ هزار خودرو با سرعت بحرانی در جاده‌های استان از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و افزود: این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

وی از احصای ۹۷ نقطه حادثه‌خیز جدید در سطح جاده‌های استان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.