معاون امور فرهنگی کمیته امدادامام (ره) از ثبت نام رایگان ۲۲ هزار و ۶۸۰ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت در مدارس غیر انتفاعی، نمونه دولتی و هیئت امنایی خبر داد.

ثبت نام رایگان ۲۲ هزار دانش‌آموز کمیته‌امدادی در مدارس غیرانتفاعی و نمونه دولتی

همایش تقدیر از فعالان طرح «مدارس همدل» با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، مدیران مدارس برتر و فعالان طرح مدارس همدل برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی جعفری در این مراسم گفت: مدارس همدل، طرح مشارکتی بین کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش است که با هدف ثبت نام و تحصیل رایگان دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت در مدارس هیئت امنایی، غیر دولتی و نمونه دولتی به اجرا در آمده است.

وی با تشریح اهداف طرح مدارس همدل افزود: ارتقای عدالت آموزشی، افزایش دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تحصیلات باکیفیت و ایجاد بستر توانمندسازی دانش‌آموزان در راستای پیشگیری از فقر بین نسلی، از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد از ثبت نام رایگان ۲۲ هزار و ۶۸۰ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت در مدارس غیر انتفاعی، نمونه دولتی و هیئت امنایی خبر داد و اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تعداد دانش‌آموزان بهره‌مند از مزایای طرح مدارس همدل ۷۲۳۱ بود که در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ۲۲ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

 جعفری با بیان اینکه تعداد ۳۵۰۷ مدرسه در سراسر کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به این طرح پیوستند که تعداد مدارس همدل در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ۴۹۷۴ مدرسه و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ۶۲۵۳ مدرسه رسید.

وی تاکید کرد: ارزش خدمات ارائه شده برای ثبت نام دانش‌آموزان جامعه هدف در مدارس همدل در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده که این عدد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ۹۵ میلیارد تومان رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.