نخست وزیر عراق ضمن درخواست کمک از کشورهای همسایه برای مبارزه با تروریسم، تأکید کرد که سوریه باید اراضی خود را از دست اشغالگران آزاد کند.

السودانی: برای امنیت و ثبات منطقه، دست ما به سوی همسایگان دراز است

به گزارش قدس آنلاین، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، شامگاه امروز (جمعه)، تأکید کرد که مبارزه با فساد را در دستور کار قرار داده و تعقیب افراد فاسد رده بالا را کلید زده است.

السودانی در جریان سخنرانی در سازمان ملل، ضمن درخواست کمک از کشورهای همسایه برای مبارزه با ترویسم، گفت: در مبارزه با فساد، همه باید دست به دست هم بدهیم و اموال غارت شده را پس بگیریم.

وی در ادامه سیاست خارجی دولت خود را مستقل و متوازن و همکاری‌محور دانست و تأکید کرد: ما مخالف مداخله در امور داخلی خود هستیم؛ حال به هر بهانه‌ای که باشد. قانون اساسی ما نیز حکم می‌کند که نباید عراق محلی برای حمله به سایر کشورها باشد. از همه می‌خواهیم که به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق احترام بگذارند.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه دست عراق برای حفظ امنیت و ثبات به سوی کشورهای منطقه دراز است، درباره فلسطین تصریح کرد: در برابر چشمان همه مردم دنیا بار دیگر موضع واضح و ثابت خود را در تشکیل کشوری مستقل فلسطین به پایتختی قدس اعلام می‌کنیم.

السودانی ضمن حمایت از تمامیت ارضی و اتحاد ملی در سوریه گفت که این کشور باید بتواند اراضی خود را به صورت کامل پس بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.