فرمانده سپاه شهرستان بردسکن با بیان اینکه سیره شهدا بهترین الگو برای رسیدن به حیات طیبه است، گفت: شهدا با مجاهدت و از خودگذشتگی، حیات طیبه، استقلال، امنیت، سربلندی و اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران را رقم زدن و آن‌ها، مشعل هدایت‌بخش و سرمایه بزرگ کشور هستند.

سیره شهدا بهترین الگو برای رسیدن به حیات طیبه است

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ علیرضا جنیدی در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در برنامه افتخار کوچه آبروی محله یاد شهید اکبر صحرایی از شهدای روستای خور از توابع بخش مرکزی بردسکن ضمن تقدیر و تشکر از حوزه مقاومت بسیج قمر بنی هاشم و پایگاه مقاومت بسیج جوادالائمه، دهیاری و شورای اسلامی این روستا در برگزاری این برنامه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید و اظهار کرد: شهدا امنیت ساز و امنیت محور هستند.

فرمانده سپاه شهرستان بردسکن عنوان کرد: امروز باید همه ما مردم را به نظام امیدوار کنیم و حرف‌هایی مطرح کنیم که پمپاژ امید را به جامعه تزریق کنیم.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: امید آفرینی باید سرلوحه کار همه  افراد تاثیرگذار در جامعه باشد چرا که امروز جامعه نیاز به نشاط اجتماعی دارد.

جنیدی با گلایه از متولیان امور فرهنگی که در جذب نسل جوان و نوجوان به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ضعیف عمل شده است، افزود: امروز اگر حضور نسل جوان در مساجد کمرنگ شده است به خاطر این است که مساجد را به مجالس ترحیم تبدیل کرده‌ایم و از ظرفیت بسیار خوب مساجد در بحث نشاط اجتماعی و جشن و سرور اعیاد در مناسبت‌های ملی و مذهبی استفاده نکرده‌ایم.

فرمانده سپاه بردسکن افزود: دشمنان همواره به دنبال مطرح کردن نقاط ضعف کم و کاستی‌های جامعه هستند در صورتی که در تمامی حوزه‌ها اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که نیاز به جهاد تبیین دارد.

وی افزود: تجربه هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات و بیشترین تلاش‌ها بهترین الگوست تا ما بتوانیم در سایر زمینه‌ها عزتمند و شایسته عمل کنیم.

جنیدی گفت: شهدا با مجاهدت و از خودگذشتگی، حیات طیبه، استقلال، امنیت، سربلندی و اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران را رقم زدن و آن‌ها، مشعل هدایت‌بخش و سرمایه بزرگ کشور هستند.

فرمانده سپاه شهرستان بردسکن افزود: فرهنگ شهیدان و شهادت طلبی امروز کشور را از میدان‌های پرخطر و پرتهدید نجات داده و مسیر پیشرفت و آینده درخشان را در گام دوم فراهم کرده و باید این فرهنگ همواره زنده و گرامی داشته شود.

به گفته وی همان گونه که در سال‌های دفاع مقدس عزم ملی و مدیریت جهادی برای کسب پیروزی در برابر دشمن بعثی را تجربه کردیم و نتیجه گرفتیم در حال حاضر نیز برای پیروزی در برابر تهاجم فرهنگی و اقتصادی دشمنان باید راه رزمندگان و شهدای دفاع مقدس را بازخوانی کرده و به همان نسخه عمل کنیم.

جنیدی بیان کرد: شهدا با خدا معامله کردند و رفتند، وقتی با خدا معامله کردند برای همیشه جاودانه و ماندگار شدند.

فرمانده سپاه شهرستان بردسکن افزود: فرهنگی که در دفاع مقدس متبلور شد، فرهنگ عاشورایی بود و تطبیق عاشورا و دفاع مقدس تطبیق عجینی است.

وی عنوان کرد: دوران دفاع مقس گنجینه عظیمی از درس‌ها و عبرت‌ها است که باید در حفاظت و پاسداشت این امر تلاش کنید و ارزش‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس در جامعه تبیین شود.

جنیدی گفت: در بدنه مدیریتی کشور با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری باید واقعیت‌ها را برای  مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان که درک نکرده دوران دفاع مقدس هستند بیان شود.

فرمانده سپاه شهرستان بردسکن اظهار کرد: در دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و موضع قدرت جایگزین دیپلماسی التماسی شد و خوشبختانه طی یک سال اخیر رشد سه برابری در حوزه ترانزیت کشور داشته‌ایم.

وی افزود: متاسفانه نتوانسته‌ایم خدمات و کارهای انجام شده را به خوبی برای مردم بیان کنیم که نیازمند یک کار رسانه‌ای قوی در همه حوزه‌ها هستیم.

گفتنی است؛ در این مراسم آقایان کبیر و عطایی از رزمندگان و پیشکسوتان دوران ۸ سال دفاع مقدس به بیان خاطرات به ویژه از شهید اکبر صحرایی پرداختند، همچنین فرزند شهید صحرایی با اهداء یک قطعه فرش متبرک حرم رضوی مورد تکریم قرار گرفت.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.