رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم و ۵ مرکز خرید تضمینی کلزا برای تحویل گرفتن محصول برداشتی کشاورزان از خرداد ماه در استان فعال بودند.

فعالیت ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان قزوین

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین عطایی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۱۹۷ هزار و ۷۰۰  تن محصول زراعی به‌صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شده است، اظهار کرد: این میزان محصولات  شامل ۱۸۵ هزار تن گندم، ۴ هزار و ۶۵۳ تن کلزا و بیش از ۸۱۰۰ تن بذر استاندارد گندم آبی و دیم است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۲ مرکز خرید تضمینی گندم و ۵ مرکز خرید تضمینی کلزا برای تحویل گرفتن محصول برداشتی کشاورزان از خرداد ماه در استان فعال بودند، گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در شهرستان آوج تا اواخر شهریورماه سال جاری به طول ‌انجامید مراکز خرید تضمینی در این شهرستان آخرین مراکزی در سطح استان قزوین بودند که کار خرید تضمینی گندم را برعهده داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به پرداخت مطالبات کشاورزان درخصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت اشاره کرد و گفت: کل میزان بهای گندم خریداری شده از کشاورزان ۲ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود که تاکنون ۲ هزار و ۳۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت و مابقی به‌زودی تسویه خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین  بیش از ۹۶ درصد مطالبات کلزاکاران این استان بابت فروش محصول خود به دولت در طرح خرید تضمینی به مبلغ  ۱۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

عطایی به عملکرد این استان در خرید و ذخیره‌سازی محصولات استراتژیک کشاورزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استان قزوین با وجود مساحت کم نسبت به سایر استان‌های کشور و خشکسالی شدید سال جاری نسبت به سال گذشته رشد خوبی در خرید تضمینی گندم و کلزا در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.