عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: برای تعیین تکلیف سریع کالاهای متروکه در هرمزگان، برگزاری مزایده فوق‌العاده اموال تملیکی این استان به تصویب هیات مدیره این سازمان رسید.

مزایده کم‌سابقه اموال تملیکی هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین، سعید غلامی باغی افزود: همه هموطنان از ۲۰ مهر تا ۲۵ مهر می‌توانند به پایگاه اینترنتی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی مراجعه کرده و از خودروهای سواری، ماشین‌آلات راهسازی و کالاهایی که در این مزایده فوق‌العاده عرضه خواهد شد مطلع شوند.

وی ادامه داد: بخش دیگری از کالاها که قابل استفاده نبوده و فاسد شده باشند با همکاری مدیریت پسماند استان و دستوری که استاندار هرمزگان در این خصوص صادر کرده‌اند بی درنگ امحا خواهند شد.

عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی یادآور شد:‌ پس از بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر شهید رجایی، نشستی در ۱۸ شهریور در هیات دولت برگزار و بین سازمان‌ها و اداره‌های مختلف تقسیم کار انجام شد و هر کدام این ادارها و نهادها متناسب با مصوبات و دستورهای معاون اول رئیس جمهور اقدام‌هایی را انجام می‌دهند.

غلامی باغی اظهار کرد: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و اعضای هیات مدیره به همراه ۱۳ مدیرکل استانی در ۱۹ شهریور برای هم‌اندیشی و تقویت نیروی انسانی و هم افزایی لازم به این استان آمده و بازدیدی از بندرهای هرمزگان انجام دادند و تقسیم کار خوبی در انجام شد.

وی بیان کرد: نیازهای اولیه برای اجرای دستورهای معاون اول رئیس جمهور مشخص و پیش‌بینی شد و از روز گذشته هم مجدداً نشست‌هایی با حضور هیات مدیره در بندر شهید رجایی برگزار شده است.

مزایده کم‌سابقه اموال تملیکی هرمزگان در آستانه برگزاری

سه اقدام اساسی برای کالاهای متروکه انجام می‌شود

عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاطرنشان کرد:‌ بنا شده امروز سه اقدام اساسی انجام شود که اولین آن بازدید از محوطه‌هایی که بتوان کالاهای متروکه دپو شده در این بنادر که موجب شده از ظرفیت این زیرساخت‌های اساسی به خوبی استفاده نشود، شناسایی شده و بتوان کالاها را به آن محوطه‌ها منتقل کرد.

غلامی باغی افزود: حداقل یک محوطه سه هکتاری در جنب میدان شهید باهنر، محوطه ۲ هکتاری در شهرک مسکونی شهید رجایی، انبار یک هکتاری در اتوبان شهید رجایی و محوطه‌های دیگری که متعلق به شرکت‌های حمل و نقل است امروز با حضور معاون توسعه این سازمان مورد بازدید قرار می‌گیرد و اگر نیاز به تسطیع و آماده‌سازی وجود داشته باشد برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هدف دوم از حضور این هیات در هرمزگان تسریع در انتقال کالا از محوطه‌های بندری به محوطه هایی است که در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد، بخش عمده و هدف اولیه ما تخلیه کالاهای متروکه بندر شهید باهنر است.

عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: ۴۳ دستگاه اتوبوس مد نظر معاون اول رئیس جمهور، ۱۶ دستگاه دامتراک و بیش از ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی که تعیین تکلیف این‌ها بخشی از نیاز صنایع و معادن کشور را تأمین کند امنتقل خواهند شد و تلاش می‌کنیم این بندر را از کالاهایی که در آن دپو شده و متروکه بوده خالی کنیم.

غلامی باغی ابراز کرد: بنابراین فرآیند انتقال و تعیین تکلیف کالاها سرعت بخشی خوبی خواهد داشت و امیدواریم در ماه‌های آینده همه کالاهای متروکه از بندر شهید رجایی و باهنر تخلیه شده و جریان ورود و خروج کالا در این بنادر تسریع شود.

روزانه ۵۰ تا ۱۱۰ کانتینر کالای متروکه از بندر شهید رجایی خارج می‌شود

وی یادآور شد: پس از دستور معاون اول رئیس جمهور تیم عملیاتی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در هرمزگان تقویت شد و تیمی از تهران به اداره‌کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اضافه شده که هدف اول در آن مقطع زمانی کانتینرهای و کالاهایی بودند که خُرد و پر دردسر بودند.

عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: این کالاهای از نظر تعداد پرونده و قبض انبار بسیار فراوان و از نظر کانتینر محدود بودند که شامل ۱۸۶ کانتینر متعلق به سال‌های قبل از ۹۶می‌شد.

غلامی باغی بیان کرد:‌ تمامی این کانتینرها و کالاها بی‌درنگ از محوطه بندری خارج و در روزهای اول ۱۵۰ قبض انبار منتقل شد و بعد از آن هم روزانه حدود ۱۰ کانتینر از کالاهای ذکر شده از بندر شهید رجایی خارج شد.

مزایده کم‌سابقه اموال تملیکی هرمزگان در آستانه برگزاری

وی یاد آور شد: اکنون روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ کانتینر مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ از بندر شهید رجایی خارج می شود که امیداریم بتوان به خروج روزانه نزدیک ۵۰۰ کانتینر رسید و برای سرعت بخشیدن به این کار طرح دیگری هم مدنظر است.

عضو هیات مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: این طرح انتقال کانتینرها به مناطق ویژه اقتصادی در داخل کشور است، از جمله به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با بکارگیری از امکانات ریلی تا بتوان تعدادی از این کانتینرها را به آن منطقه منتقل و در داخل سرزمین اصلی تعیین تکلیف کرد.

غلامی باغی اشاره کرد: نشستی با حضور مدیرکل راه‌آهن هرمزگان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان در روز چهارم مهر ماه برگزار شد که هر ۲ برای بکارگیری از تمام ظرفیت اداره خود برای این منظور اعلام آمادگی کردند.

مزایده کم‌سابقه اموال تملیکی هرمزگان در آستانه برگزاری

وی اضافه کرد:‌امیداریم با نشستی که امروز با حضور استاندار هرمزگان برگزار می‌شود هماهنگی کامل بین بندر،‌ گمرک و سازمان اموال تملیکی انجام شود و شاهد تحویل سریع این کانتینرها به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تمیلکی و سپس انتقال آن‌ها توسط این سازمان به خارج از محوطه‌های بندری و تخلیه آن‌ها در سیرجان با بکارگیری از ظرفیت حمل و نقل ریلی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.