۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 919056

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور در اقدامی تلافی‌جویانه تحریم‌های خود علیه بریتانیا را گسترش داده و ۲۳ فرد انگلیسی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

روسیه ۲۳ انگلیسی را تحریم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: در ارتباط با اقدام‌‍‌های ضد روسی لندن تحت راهبردی که به طور فعال تحریم‌ها علیه اشخاص [روس] اعمال می‌شود و حمایت همه جانبه‌ای که از رژیم نئونازی در کی‌یف صورت می‌گیرد، روسیه تصمیم به گسترش «فهرست توقف» خود با افزودن نام ۲۳ نفر از تشکیلات نظامی و سیاسی بریتانیای کبیر، موسسات روزنامه‌نگاری و جامعه علمی گرفته است.

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه، فهرست شهروندان انگلیسی که اکنون از ورود به این کشور منع شده‌اند، شامل دریاسالار آنتونی راداکین (Antony Radakin) که به عنوان رئیس ستاد دفاعی بر آموزش جنگنده‌های اوکراینی در بریتانیا نظارت می‌کند، مادلین الساندری (Madeleine Alessandri) رئیس کمیته مشترک اطلاعات بریتانیا (JIC) که در تنظیم راهبرد لندن در خصوص اوکراین نقش دارد و کرسیدا هاگ (Cressida Hogg) رئیس هیات مدیره شرکت دفاعی بریتانیایی «بی‌ای‌ئی سیستمز» (BAE Systems) است.

علاوه بر این، روسیه تحریم‌هایی را بر کارکنان سازمان‌های مشاوره سیاسی و تحقیقاتی بریتانیا که مشغول جمع‌آوری و واکاوی اطلاعاتی برای انجام جنگ اطلاعاتی علیه روسیه هستند، اعمال کرده است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که تلاش‌های لندن برای تشدید فشار تحریم‌ها بر روسیه «به ناچار پاسخ قاطعی دریافت می‌کند».

این وزارتخانه افزود: «اقدامات برای گسترش فهرست توقف روسیه در پاسخ به اقدامات خصمانه لندن ادامه دارد».

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.