معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: قطار همدان-سنندج تا اواخر مهرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از قطار همدان ـ سنندج

به‌گزارش قدس انلاین، کیومرث حبیبی در مراسم گرامیداشت هفته گردشگری که در هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در استان، به نمایندگی از بدنه اجرایی دولت وعده دادیم که در زمینه توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هم‌اکنون شاهد تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در استان هستیم، افزود: پروژه ایستگاه راه‌آهن سنندج-همدان-تهران ـ مشهد که از سال ۸۴ آغاز شده تا سال گذشته تنها ۶۵ درصد پیشرفت داشت که با عزم جدی دولت و سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان کردستان، این پروژه دوباره فعال و تا اواخر مهرماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: همچنین با پیگیری‌های متعدد، پروازهای فرودگاه سنندج برقرار شده و قرار است با نظر مساعد یکی از شرکت‌های هواپیمایی، تعداد پروازها در طول هفته افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه سقز نیز ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: اقدامات اولیه برای استقرار شرکت بومی خدمات هوایی در استان انجام شده  و امیدواریم در سال آینده شاهد تحقق این وعده باشیم.

حبیبی به اهمیت توسعه صنعت گردشگری در استان اشاره کرد و یادآور شد: کردستان دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است که باید آنها را به بالفعل تبدیل کنیم.

منصور مهرزاد؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی جهانگردی "گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز" نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: گردشگری یکی از صنایع سبز است که در توسعه هر کشوری اثرگذار است. صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی به سومین صنعت درآمدزای جهان تبدیل شده است.

وی از تحقق ۱۰۲ درصدی اشتغال در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال گذشته خبر داد و گفت: هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی حمایت شده و برای توسعه گردشگری نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کردستان با بیان اینکه کردستان در برگزاری رویدادهای گردشگری رتبه برتر کشور را کسب کرده است، عنوان کرد: استان کردستان در راستای توسعه گردشگری به شکلی جدی ورود کرده که امیدواریم با تحقق برنامه‌ها و توسعه گردشگری، بیش از پیش شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

ویژه برنامه‌های هفته گردشگری با شعار "سرمایه‌گذاری‌های سبز" تا پایان ۱۲ مهرماه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.