اداره بهداشت نینوای عراق از افزایش شمار قربانیان حادثه آتش سوزی تالار عروسی الهیثم در شهر الحمدانیه در این استان خبر داد.

افزایش قربانیان حادثه آتش سوزی الحمدانیه عراق/ ۴۱ جسد شناسایی نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، اداره بهداشت استان نینوا امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که شمار جان باختگان فاجعه آتش سوزی تالار عروسی در شهر الحمدانیه به ۱۰۴ نفر افزایش یافته است.

این اداره اضافه کرد: این تعداد جان باخته بصورت رسمی در پزشکی قانونی شهرستان موصل مرکز استان نینوا ثبت شده است.

بر اساس اعلام اداره بهداشت نینوا ۴۱ جسد از شمار قربانیان تاکنون شناسایی نشده اند.

پیشتر منابع خبری (بامداد چهارشنبه هفته گذشته) گزارش داده بودند که در پی وقوع آتش‌سوزی در یک تالار جشن عروسی در شهرستان الحمدانیه استان نینوا واقع در شمال غرب عراق، ۱۰۰ نفر کشته و ۳۵۰ نفر زخمی دیگر شدند.

سیف البدر سخنگوی وزارت بهداشت عراق اعلام کرده بود: آتش سوزی در یک تالار جشن عروسی در شهرستان الحمدانیه که برآورد می‌شود حدود یک هزار نفر در آن حضور داشتند رخ داده است.

در این پیوند، «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق تاکید کرد که دولت برای مداوای مجروحان و رسیدگی به خانواده های جان باختگان این حادثه جدی است.

وی با سفر به الحمدانیه و سخنرانی در کلیسای این شهر در جمع خانواده های قربانیان بر رسیدگی به خانواده‌های جان باختگان و مفقودان این حادثه و ارائه بهترین خدمات درمانی به مجروحان این فاجعه تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق ادامه داد: برای جلوگیری از تکرار این نوع حوادث دلخراش در آینده، باید به علل این فاجعه رسیدگی شود.

شهرستان الحمدانیه در استان نینوا واقع شده‌ است. نینوا در شمال غربی عراق و در ۵۰۴ کیلومتری بغداد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.