آیت الله ناصر مکارم شیرازی بر لزوم ساماندهی اتباع خارجی و غیر محلی در قم تأکید کرد وگفت: اینکه با تخلفات برخورد می کنید، خوب است اما باید به صورت ریشه ای با فساد و ناامنی مقابله کرد.

آیت الله مکارم شیرازی: باید به صورت ریشه‌ای با فساد و ناامنی مقابله کرد

به گزارش قدس آنلاین، وی در دیدار سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت:‌ زیربنای جامعه، نظم است و نیروی انتظامی، مأمور برقراری نظم در جامعه است.

وی اظهار داشت: مردم باید در جامعه احساس امنیت داشته باشند و این مقوله با همکاری دستگاه های مختلف با نیروی انتظامی حاصل می شود.

این مرجع تقلید با توجه به آیۀ شریفۀ «رب اجعل هذا بلداً آمناً» ابراز داشت: اولین چیزی که حضرت ابراهیم(ع)، پس از بنای کعبه از خداوند درخواست داشتند، امنیت بود تا مردم بتوانند در محیط امن، عبادت خدا کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز خوشحالی از کاهش آمار جرم و تخلفات در قم اظهار کرد: باید این گونه موارد به صورت گسترده و مطلوب خبررسانی و منتشر گردد، تا عموم مردم از آن آگاهی یابند.

وی در ادامه بر لزوم ساماندهی اتباع خارجی و غیر محلی در قم تأکید کرده و افزود: اینکه با تخلفات برخورد می کنید، خوب است اما باید به صورت ریشه ای با فساد و ناامنی مقابله کرد.

وی در پایان این دیدار با اشاره به سابقۀ علمی قم گفت: قم از زمان ائمه معصومین(ع) مرکز علمی بوده و بسیاری از اصحاب برجستۀ معصومین(ع) از قم بوده اند. باید با چنین نگاهی به قم خدمت کرد و توجه داشت که آبروی قم، آبروی شیعه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.