معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه زنان ایرانی در بخش‌های اختراعات و ابداعات بالاتر از متوسط جهانی حرکت می‌کنند، گفت: ایران دارای بیش از ۴ هزار نویسنده زن است.

انسیه خزعلی مطرح کرد؛ رتبه سی‌ام کارآفرینی زنان را در جهان دارا هستیم

انسیه خزعلی اظهار داشت: رشد و پیشرفت زنان در عرصه‌های مختلف جامعه پس از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: به طور مثال وضعیت سواد قبل از انقلاب ۳۵ درصد بوده که این رقم اکنون به بیش از ۹۵ رسیده است و علاوه بر این رشد تحصیل زنان ایران ۱۷ برابر پیش از انقلاب است و هم اکنون جذب اعضای هیئت علمی از دو درصد به ۳۵ و تعداد نویسندگان زن به بیش از ۴ هزار نفر رسیده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه زنان ایرانی در بخش‌های اختراعات و ابداعات بالاتر از متوسط جهانی قرار دارند، گفت: وضعیت نیروی انسانی در ایران در بخش توسعه در سطح کشورهای پیشرفته است ولی نتوانسته‌ایم این را به جهان منعکس کنیم و برعکس دشمن تلاش کرده چهره مخدوشی را از زن ایرانی نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که تبلیغات سو در مورد زنان ایرانی را از بین ببریم چرا که هجمه‌های رسانه‌ای باعث شده که کشورهای دیگر بدون استناد به مدارک لازم علیه جمهوری اسلامی ایران موضع بگیرند.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای بانک جهانی کارآفرینی زنان ایرانی از ۱۲ درصد به ۲۴ درصد در سال ۹۸ رسیده و رتبه سی‌ام کارآفرینی زنان را در جهان دارا هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.