جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از تصویب لایحه بودجه موقت ۴۵ روزه دولت خود توسط هر دو مجلس کنگره و سنا، در بیانیه‌ای گفت: واشنگتن تحت هیچ شرایطی از حمایت از اوکراین دست برنمی‌دارد.

بایدن: واشنگتن تحت هیچ شرایطی از حمایت اوکراین دست برنمی‌دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بایدن شنبه شب لایحه بودجه موقت ۴۵ روزه دولت خود را که پیشتر به تصویب کنگره و سنای آمریکا رسیده بود، امضا کرد تا به این ترتیب درست قبل از پایان مهلتی که در نیمه شب شنبه (به وقت محلی) به پایان می‌رسید، از تعطیلی دولت خود جلوگیری کند.
در بیانیه بایدن که توسط کاخ سفید منتشر شده، آمده است: امشب، اکثریت دو حزبی در کنگره و سنای آمریکا به باز نگه داشتن دولت رأی دادند و از بحران غیرضروری که می‌توانست تحمل رنج بی‌موردی را بر میلیون‌ها آمریکایی سختکوش وارد کند، جلوگیری کرد.

این بیانیه می‌افزاید: این لایحه تضمین می‌کند که نیروهای فعال همچنان حقوق دریافت می‌کنند، مسافران از تأخیر در فرودگاه در امان خواهند بود و میلیون‌ها زن و کودک همچنان به کمک‌های تغذیه‌ای حیاتی دسترسی خواهند داشت. این خبر خوبی برای مردم آمریکا است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در این بیانیه تاکید کرد که انتظار دارد مک کارتی به ادامه ارائه کمک‌های مورد نیاز کی‌یف در شرایط حساس کنونی کاملاً متعهد باقی بماند.

گفتنی است؛ تنها چند ساعت قبل از تعطیلی احتمالی دولت بایدن، نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا به توافق رسیدند تا بودجه دولت آمریکا را برای یک دوره کوتاه‌مدت ۴۵ روزه تصویب کنند.

تنها چند ساعت مانده به مهلت قانونی، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا با ۳۳۵ رأی موافق در مقابل ۹۱ رأی مخالف، بودجه دولت این کشور را برای یک دوره ۴۵ روزه تصویب کردند.

تصویب لایحه بودجه در کنگره آمریکا اگرچه شرطی لازم در روند تصویب نهایی این بودجه بود اما شرط کافی نبود و حتی این بودجه کوتاه‌مدت نیز برای قطعی شدن نیازمند کسب رأی مثبت سناتورهای ایالات متحده داشت و اگر در سنای آمریکا بر سر تصویب آن توافقی حاصل نمی‌شد، دولت بایدن در ساعت ۱۲:۰۱ صبح یکشنبه (به وقت محلی) تعطیل می‌شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.