مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی از خرید ۴۶۹۵ تن گوجه فرنگی به صورت توافقی طی ۶ ماهه نخست سال جاری توسط شبکه تعاون روستایی استان خبر داد.  

خرید توافقی بالغ بر ۴ هزار تن گوجه فرنگی توسط شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، آرش آوان اظهار کرد: خرید توافقی از اهم برنامه‌های دستور کار شرکت‌ها و اتحادیه‌های تحت پوشش و نظارت این مدیریت در استان خراسان رضوی است که این مهم در ۶ ماهه اول سال جاری در زمینه خرید گوجه فرنگی، به میزان ۴۶۹۵ تن رسیده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی افزود: خرید توافقی گوجه فرنگی طی این مدت از ۸ مرکز خرید از شهرستان‌های نیشابور، فریمان، تربت جام، چناران و مشهد صورت گرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: خریدهای توافقی از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا از یک سو جزو رسالت تشکل‌ها در خدمت رسانی بیشتر به اعضا بوده و نقش موثری در حمایت بیشتر از تولید و رونق بازار و اقتصاد کشاورزی و دامپروری دارد و از طرفی باعث فعالیت و رشد و توسعه تشکل‌ها و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.  

آوان ادامه داد: لازم به ذکر است که ماهیت خریدهای توافقی متفاوت با ماهیت خریدهای تضمینی و حمایتی که ویژه محصولات استراتژیک است، بوده و از طریق بخش خصوصی، با منابع مالی داخلی تشکل‌ها، بصورت توافق با کشاورز و دامدار و با هدف خدمت رسانی، انجام می‌گردد و محصولات خریداری شده بصورت توافقی توسط شبکه تعاون روستایی استان در ۶ماهه سال جاری نیز تعداد ۲۳ قلم بوده که مهمترین آنها محصولات کشاورزی شامل آلبالو، هلو، گیلاس و محصولات و علوفه دامی شامل شیر، مرغ، جو، یونجه، ذرت علوفه ای، کنجاله‌های سویا و کلزا، تفاله چغندرقند و... است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.