دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: با توجه به توقیف خودروهای بسیار به دلیل پرونده‌های متعدد در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نایین، دستور تعیین تکلیف خودروهای توقیف شده به دادستان نایین صادر شد .

دستور دادستان اصفهان برای تعیین تکلیف خودروهای توقیف شده

به گزارش قدس انلاین، سید محمد موسویان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان اظهار کرد: به منظور اجرای وظایف قانونی و به موجب ماده ۲۷ قانون نظارت بر دادسرای شهرستان‌ها که برعهده دادسرای استان است، امروز در سفر به شهرستان نایین به جهت شرکت در جلسه تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین از ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت و پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان بازدید شد که مشکلات مربوط به این حوزه‌ها در مرکز استان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بیان داشت: تعداد بسیاری از خودروهای توقیف شده به دلیل پرونده‌های متعدد مواد مخدر، چندین سال است که در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نایین وجود دارد که بنابر دستور رئیس قوه قضائیه باید تعیین تکلیف این پارکینگ‌ها انجام شود.

موسویان ادامه داد: دستوراتی به دادستان جدید شهرستان نایین داده شد که سریعا و به صورت ویژه در بحث خودروهای توقیف شده ورود و اقدام کنند و خودروها و موتورسیکلت‌هایی که بلاتکلیف و ضبط شده هستند، تعیین تکلیف شود چرا نگهداری بلند مدت خودروها به حقوق اشخاص و بیت المال آسیب وارد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با اشاره به همزمانی مراسم تکریم و معارفه دادستان نایین با روز جهانی سالمندان، افزود: به دلیل این همزمانی، از مرکز خیریه و مرکز نگهداری سالمندان الزهرا(س) شهرستان نایین نیز بازدید شد و ضمن تشکر از مسؤولان و خیران این مرکز، مقرر شد که نظارت بیشتری بر نگهداری از سالمندان این مرکز توسط دادستان شهرستان صورت گیرد، در میان این سالمندان، سالمند مهجور نیز وجود دارد و یکی از وظایف دادستان‌ها نظارت بر امور مهجورین است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر همکاری و تعامل دستگاه قضایی استان و شهرستان با مجمع مطالبه‌گران، خاطرنشان کرد: اگر موضوعات اعلام شده توسط مجمع مطالبه گران شهرستان‌ها جرم تلقی شود و جنبه عمومی داشته باشد، دادستان به عنوان مدعی‌العموم به موضوع ورود پیدا می‌کند و ضمن انجام تحقیقات لازم به موجب قانون اقدام ضروری صورت می‌گیرد.

موسویان ادامه داد: اگر موضوعات و امور اعلام شده توسط مجمع جنبه کیفری ندارد و مباحث حقوقی است، موضوعات به رئیس دادگستری شهرستان ارجاع و راهنمایی در این خصوص صورت می‌گیرد و باید توجه داشت که مباحث حقوقی برای پیگیری به دادخواست نیاز دارد اما موارد کیفری و موضوعاتی که جنبه عمومی داشته باشد، دادستان می‌تواند شخصا به موضوع ورود پیدا کند و تصمیمات قانونی را اتخاذ کند.

صبح امروز مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین برگزار و از زحمات ابوالفضل توکلی تقدیر و طی حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه، عبدالرسول شریفی به عنوان دادستان جدید شهرستان نایین معرفی شد.

شریفی پیش از این رئیس دادگستری بخش مهردشت شهرستان نجف آباد را برعهده داشته است و توکلی نیز به سمت رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان نایین منصوب شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.