رییس سازمان سینمایی کشور از ساخت مسکن برای هنرمندان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات وزارتخانه در زمینه رفاهی مربوط به بخش مسکن هنرمندان است که بر اساس آن لیست هنرمندان فاقد مسکن تهیه شده و با تصویب در شورای عالی سینمای کشور در نیمه دوم سال، عملیات احداث آغاز می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور: مسکن هنرمندان ساخته می‌شود

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد خزاعی شب دوشنبه، دهم مهرماه در مراسم دومین جشن مهر سینمای ایران و تجلیل از اساتید و فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی که در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه صنعت سینمایی از توجه ویژه دولت به حوزه فرهنگی هنری خبر داد.

وی افزود: دویست و بیست و یکمین سالن سینمای کشور در شهرستان محروم چاراویماق آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید که این شهرستان با حدود ۳۲ هزار نفر جمعیت و شهر قره آغاج با حدود ۷۰۰۰ نفر جمعیت در سایه توجه دولت سیزدهم صاحب سینما شد.

وی ادامه داد: تا دو سال آینده تعداد سینماهای کشور به ۱۰۰۰ سینما خواهد رسید و در راستای سیاست تمرکززدایی از مرکز و توجه به استان‌ها و شهرستان‌های از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

خزاعی بر لزوم قدردانی از هنرمندان تاکید کرد و گفت: در جشن مهر سینمای ایران، اتفاق‌های خوبی در سراسر کشور شکل می‌گیرد و هر سال در این جشن یاد هنرمندان استانی گرامی داشته شده و از فعالان این حوزه تجلیل می‌شود.

وی به شرایط هنرمندان در دوران قبل از دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: پیش از دولت سیزدهم امکانات و تجهیزات در پایتخت و کلانشهرها متمرکز بود که به هنرمندان شهرستان‌ها توجه زیادی نمی‌شد ولی در دولت سیزدهم تلاش شده تا امکانات سینمایی در زمینه‌های اعتبار، تجهیزات و مراسم‌ها به تمام استان‌ها تمایل داده شود.

وی از طراحی ۱۴ اقدام اساسی در سازمان سینمایی کشور خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف زیرساخت، رفاهی، تولید و تجهیزات به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و هنرمندان و فعالان این حوزه می‌توانند از این برنامه‌ها بهره مند شوند.

رئیس سازمان سینمایی کشور، بازنشستگی را یکی از دغدغه‌های هنرمندان کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که هنرمندان با حقوق‌ها و بیمه بسیار پایین بازنشسته می‌شدند، در این زمینه با سازمان تامین اجتماعی جلسات مختلفی برگزار شده و در صورت تصویب در شورای عالی تامین اجتماعی، هنرمندان سینما و سایر هنرمندان می‌توانند در چهار و یا پنج سال آخر دوران فعالیت خود، خودشان بیمه‌های خود را ارتقا داده و با حقوق بیشتری بازنشسته شوند.

وی از اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد ریال از سوی شورای عالی سینما در حوزه تجهیزات به استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه انجام شده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اجرایی رییس جمهور و وزیر نفت، این تجهیزات در نیمه دوم سال جاری به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

وی به آیین نامه سینمای بومی و استانی اشاره کرد و ادامه داد: آیین نامه سینمای بومی و استانی مبتنی بر تهیه کننده و کارگردانی استانی و بر اساس استفاده از ظرفیت‌های بومی و دغدغه‌های استانی تهیه و ابلاغ شده است.

خزاعی با اشاره به این‌که بودجه مورد نیاز برای آن نیز در حال تصویب است، افزود: با راه اندازی سینمای بومی بسیاری از دغدغه‌های سینماگران استانی رفع می‌شود و خواهند توانست در عرصه‌های تهیه کنندگی و کارگردانی در استان‌ها فعالیت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.