مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از وجود پنج هزار و ۹۰۰ موقوفه در این استان خبر داد.

وجود بیش از ۵۵۰۰ موقوفه در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، توجه به امور خیریه را از ملزومات پیشرفت و توسعه تمدن اسلامی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: سنت حسنه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است که انسان با بهره گیـری از تعـالیم انبیا، آن را از دیرباز بنیان نهاده و در صحنه حیات اجتماعی به ودیعت گـذارده اسـت.

وی ادامه داد: توجه به امور خیریه یکی از ملزومات توسعه و پیشرفت تمدن اسلامی بوده و بخش عظیمی از میراث فرهنگی و اجتماعی کشور عزیزمان ایران، با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم این سنت حسنه و نیات خیرخواهانه واقفان بوده است.

حجت الاسلام آسوده گفت: استان خراسان شمالی با بیش از پنج هزار و ۹۰۰  موقوفه و بیش از ۱۲ هزار رقبه دارای سرمایه عظیمی از انفاق، ایثار، نوع دوستی و توجه به مسائل فرهنگی، مذهبی، اجتماعی  و اقتصادی است و همه اینها نشان‌دهنده تدین مردم سختکوش دیار خراسان است.

وی با تاکید بر ترویج سنت وقف ادامه داد: ترویج این سنت حسنه و تشویق مردم و مسئولان، به‌ویژه خیران به این امر خداپسندانه از اهداف هفته وقف است که باید به این موضوع پرداخته شود؛ در واقع هفته وقف، فرصتی مغتنمی است تا آثار و برکات این صدقه جاریه مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.