۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 921225

سردیس احمد عزیزی شاعر برجسته و انقلابی استان کرمانشاه در آیینی با حضور چندی از شاعران و فعالین فرهنگی کرمانشاه رونمایی شد.

سردیس احمد عزیزی رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، علی صفدری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امروز(۱۲ مهر) در این مراسم از احمد عزیزی به عنوان شاعر متعهد و انقلابی کرمانشاه یاد کرد و گفت: هدف از ساخت سردیس ایشان، گرامیداشت و ارج نهادن به جایگاه این شاعر فقید است.

وی با بیان اینکه این سردیس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نصب خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنا داریم این سردیس را در محل تردد اصحاب فرهنگ و هنر قرار دهیم تا همه هنرمندان و خصوصا نسل جوان با افراد برجسته عرصه فرهنگ و شعر آشنا شوند.

صفدری با تاکید بر لزوم گرامیداشت چهره‌های شاخصی همچون احمد عزیزی، عنوان کرد: این افراد از هنر و شعر خود برای نگهداشت و ارتقا هویت ایران استفاده کردند و توانمندی خود را متعهدانه در مسیر انقلاب قرار دارند.

وی با بیان اینکه در این مراسم از شاعران بزرگی همچون علیرضا قزوه دعوت شده، افزود: پس از رونمایی از سردیس، محفل ادبی با حضور این شعرا در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

سردیس "احمد عزیزی" رونمایی شد

سردیس "احمد عزیزی" رونمایی شد

احمد عزیزی شاعر کرمانشاهی سال ۱۳۳۷ در کرمانشاه دیده به جهان گشود و در اسفندماه سال ۱۳۹۵ پس از حدود ۹ سال بیماری و بستری بودن در بیمارستان، از دنیا رفت. مقام معظم رهبری در سفر خود به استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۰ به عیادت این شاعر رفت.

کفش‌های مکاشفه، شرجی آواز، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رویا، یک لیوان شطح داغ، ملکوت تکلم، رویای رویت، شون میلکان و ... از مهمترین آثار این شاعر انقلابی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.