رئیس قوه قضائیه با اشاره به مطالبه وضعیت نامناسب خودرو از ناحیه برخی شرکت کنندگان گفت: به سازمان بازرسی کل کشور دستور داده‌ام تا در اسرع وقت گزارش ناظر بر مسائل حوزه عرضه خودرو را تهیه کند تا چنانچه در این قضیه کوتاهی و تخلفی صورت گرفته، اقدامات مقتضی ترتیب داده شود

دستور خودرویی رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما مسئولان باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا مشکلات معیشتی مردم رفع شود؛ امروز مشکلات معیشتی سبب ایجاد برخی از ناهنجاری‌ها شده و دشمن نیز در حال سوءاستفاده است؛ امروز حتی تهیه مسکن برای اجاره نیز برای اقشاری از مردم آسان نیست. 

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: من بعنوان رئیس قوه قضاییه این آمادگی را دارم تا اختیارات قانونی مورد نیاز را به منظور رفع مسائل و مشکلات حقوقی استان آذربایجان شرقی به رئیس کل دادگستری این استان تفویض کنم؛ همچنین در همین جهت، سایر کمک‌ها و مساعدت‌های لازم را نیز به مسئولان استان خواهیم داشت تا برخی مشکلات مزمن استان در راستای منافع مردم رفع شود.

امروز مردم از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی مکدر هستند

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: امروز مردم ما از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی مکدر هستند؛ من از سال گذشته مکرراً و مؤکداً در جلسات مختلف خطاب به مسئولان و دستگاه‌های ذیربط تصریح کرده‌ام که با عمل به همین قوانین موجود، بالغ بر ۷۰ درصد ناهنجاری‌های اجتماعی قابل رفع است؛ معتقدیم بسیاری از مسائل در این حوزه در زمره جرایم مشهود است و ضابطین و قوه قضاییه موظف به برخورد هستند؛ به من اعلام شد که چنانچه به ظرفیت قانونی موجود در این حوزه عمل شود بر حجم پرونده‌های قضایی افزوده می‌شود که من اعلام کردم این مشکل را با تمهیداتی حل خواهم کرد و چنانچه کار ما زیاد شود بهتر از آن است که خلاف شرعی به وقوع بپیوندد. علی‌ایحال ما را ملزم به تدوین لایحه‌ای در این خصوص کردند و ما به این امر عمل کردیم و لایحه‌ای ۹ ماده‌ای را تدوین کردیم؛ لایحه مزبور پس از ارسال به دولت، اکنون در مجلس فرآیندهای مربوطه را طی می‌کند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به مطالبه وضعیت نامناسب خودرو از ناحیه برخی شرکت کنندگان بیان داشت: به سازمان بازرسی کل کشور دستور داده‌ام تا در اسرع وقت گزارش ناظر بر مسائل حوزه عرضه خودرو را تهیه کند تا چنانچه در این قضیه کوتاهی و تخلفی صورت گرفته، اقدامات مقتضی ترتیب داده شود.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: با بنیاد شهید توافقی را برای ارائه خدمات آسانتر و ارزانتر به خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران منعقد کرده‌ایم و همینجا به رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی دستور می‌دهم فارغ از این توافقنامه، به هر میزان که می‌توانند در جهت تسهیل امور قضایی و حقوقی خانواده شهدا و ایثارگران، اقدامات لازم را به کار گیرند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین «آل‌هاشم» نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی طی سخنانی اظهار کرد: برخی مشکلات با دامنه اجتماعی گسترده‌ای که دارند ورود ملی به موضوع را می‌طلبند؛ متاسفانه امروز مقوله مالباختگان بورس و شرکت‌های فرابورسی به صورت یک معضل در استان آذربایجان شرقی درآمده و ما از دستگاه قضایی انتظار داریم که با برگزاری جلسات تخصصی در این زمینه، پیام‌آور اخباری خوش و امیدوارکننده برای اقشار آسیب‌پذیر باشد.

وی با بیان اینکه دشمن امروز در پی ناامید کردن مردم از مسئولان و بخش‌های مختلف نظام است، خواستار اجرای سریع احکام بازدارنده به ویژه در حوزه جرایم مالی کلان، گرانفروشی و احتکار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین از مسئولان قضایی استان آذربایجان شرقی به واسطه انجام دیدارهای چهره به چهره و بدون واسطه با مردم و استماع مشکلات اقشار مختلف و رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها قدردانی کرد.

«امامی سپیدان» نماینده خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، از عدم اجرایی شدن قوانین و مقررات مرتبط با جامعه ایثارگری کشور از سوی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور انتقاد کرد.

«خاتونی» نماینده جامعه ورزشکاران استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم به ارائه مطالبی در خصوص ضرورت ارتقاء تجهیزات و شرایط در حوزه ورزش قهرمانی بانوان پرداخت. 

حجت‌الاسلام «جلالی نوبری» نماینده قشر روحانیون آذربایجان شرقی نیز طی سخنانی بر ضرورت عمل به فرامین دینی از سوی همه دستگاه‌های مسئول در موضوع حجاب و عفاف تاکید کرد.

«اکرمی» نماینده نخبگان و فرهنگیان استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیست و اجرای این سند حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد، گفت: دسته‌بندی مدارس سبب شده کیفیت مدارس دولتی کاهش پیدا کند که باید هرچه سریع‌تر برای این موضوع تدبیری اندیشید.

«ساعی» نماینده جامعه روشندلان استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از ابلاغ دستورالعمل حمایت از اشخاص دارای معلولیت توسط قوه قضاییه بر ضرورت اطلاع‌رسانی کامل این دستورالعمل در بخش و واحدهای مختلف قضایی تاکید کرد.

«محمودی» نماینده جامعه عشایر نیز در این مراسم به بیان مشکلات معیشتی و اشتغال عشایر روستاییان استان آذربایجان شرقی پرداخت. 

نماینده هنرمندان و شعرای استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار بر ضرورت حمایت از حقوق مولفین تاکید کرد و خواستار فعال شدن شورای حل اختلاف هنرمندان در آذربایجان شرقی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.