معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در شهر بار نیشابور حمایت می‌کنیم. 

حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در شهر بار نیشابور 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری در جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی شهر بار اظهار کرد: از سرمایه گذاران حوزه گردشگری و توسعه صنعت گردشگری حمایت می‌‎کنیم، ایجاد ظرفیت‌های اقامتی و بازارچه‌های صنایع‌دستی که موجب رشد و رونق اقتصادی و اشتغال زایی خواهد شد. 

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر بار شهرستان نیشابور آغازی برای توسعه گردشگری و رشد اقتصادی این شهر است و امیدواریم از ظرفیت‌های گردشگری این شهر به خوبی استفاده شود. 

وی به نقش مردم و مدیریت محلی در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: از شورای اسلامی شهر و شهردار بار که نقش بسزایی در برگزار جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی شهر بار داشتند قدردانی می‌کنم و امیدوارم این جشنواره تداوم داشته باشد. 

هم‌چنین رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور درباره برگزاری این جشنواره اظهار کرد: همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) و در هفته گردشگری جشنواره سیب، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر بار این شهرستان برگزار شد. 

کمال خانی افزود: این جشنواره با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگی و صنایع‌دستی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان شهرستان نیشابور و شهر بار، ساکنان این شهر و روستاهای اطراف، گردشگران از سایر نقاط استان و باغداران در محل مدرسه عشایری جواد الائمه (ع) برگزار شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور ادامه داد: در این جشنواره ۱۳ غرفه به عرضه محصولات کشاورزی و باغی، گیاهان دارویی، خشکبار، عرقیات، صنایع دستی، و ... ساکنان شهر بار اختصاص یافته بود. 

خانی تصریح کرد:  شهر بار قطب تولید سیب سرخ خراسان رضوی و تولید کننده بخشی از سیب کشور و جنوب غرب آسیا است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور گفت: ۹۰ درصد مردم این شهر باغدار و اغلب دارای باغ سیب هستند و سالانه هزار تن سیب از باغات این شهر به کشورهای عراق و ارمنستان صادر می‌شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.