تولید محصولات پزشکی در تاجیکستان در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی ۳ برابر افزایش یافته است.

افزایش ۳ برابری تولید کالاهای پزشکی در تاجیکستان

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس در دوشنبه، در چارچوب همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری «دوشنبه -۲۰۲۳» که در دوشنبه برگزار شد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش مراقبت‌های بهداشتی و چشم‌انداز توسعه داروسازی و پزشکی خصوصی در تاجیکستان بررسی شد.

«جمال‌الدین عبدالله‌زاده» وزیر بهداشت و حفاظت اجتماعی تاجیکستان طی سخنانی در این اجلاس گفت: به منظور توسعه فعال بخش داروسازی در تاجیکستان، از سال ۲۰۲۱، طی برنامه دولتی واردکنندگان فناوری‌های مدرن و تجهیزات برای بخش داروسازی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی معاف شده‌اند.

بر اساس آماری که در جریان این اجلاس اعلام شد در تاجیکستان ۵۸ شرکت داروسازی وجود دارد که ۵۶۰ نوع دارو و لوزام پزشکی تولید می‌کنند.

حجم تولید محصولات پزشکی در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی ۳ برابر و حجم صادرات مکمل‌های گیاهی فعال بیولوژیکی به مبلغ ۶۳.۲۵ میلیون سامانی افزایش داشته است.

شایان ذکر است که در چارچوب این همایش بین‌المللی سرمایه گذاری که هدف از آن بررسی جذابیت‌های سرمایه‌گذاری تاجیکستان بود بیش از ۸۰۰ شرکت‌کننده از جمله نمایندگان تجاری و مقامات از ۴۰ کشور مختلف جهان گردهم آمدند.

پایان پیام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.