برخی منابع خبری اعلام کردند که شمار کشته شدگان  حمله پهپادی روز پنجشنبه به آیین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان  دانشکده نظامی حمص در مرکز سوریه  دستکم به بیش از ۱۱۰ رسیده است.

شمار کشته شدگان حمله تروریستی به سوریه به بیش از ۱۱۰ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که شمار کشته‌شدگان حملات پهپادی روز پنجشنبه به دانشکده افسری حمص، دست‌کم ۱۱۲ کشته شده اند.

هنوز این آمار از سوی منابع رسمی سوریه تایید نشده است .

پیشتر دکتر حسن الغباش ‌وزیر بهداشت سوریه گفت: شمار شهدای حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص به ۸۰ تن و زخمی ها به ۲۴۰ تن رسیده است.

این در حالیست ارتش ترکیه به مناطق کردنشین در شمال سوریه حمله کرد که در جریان آن دست کم ۹ کشته به جا گذاشت.

شبکه المیادین پنجشنبه شب جزییاتی از حمله پنجشنبه شب ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در شمال غرب سوریه را منتشر و اعلام کرد که حمله به مواضع حزب ترکستانی عامل عملیات تروریستی به حمص صورت گرفت.

به گزارش قدس آنلاین، شبکه المیادین به نقل از خبرنگار مستقر خود در سوریه گزارش داد که ارتش سوریه مقر حزب ترکستانی و گردان "مهاجرین" در مناطق "اریحا"، "جسر الشغور"، "ادلب"، "بنش" و "سرمین" را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، اطلاعات اولیه تأیید می‌کند که حزب ترکستانی و گردان مهاجرین تنها گروه‌هایی هستند که فناوری پهپاد را دراختیار دارند.

این گزارش می‌افزاید که اطلاعات حکایت از آن دارد که لوازم یدکی پهپادهای پیشرفته سه ماه پیش به این دو گروه مخالف دولت مرکزی دمشق منتقل شده و فرانسه کشوری است که این گروه‌ها را به این لوازم یدکی مجهز کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.