مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال میزان مصرف بنزین در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش یافت که دلیل آن افزایش سفرها است.  

مصرف بنزین در خراسان شمالی ۱۴ درصد افزایش یافت 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدرضا احمدنیا روز جمعه اظهار کرد: در این مدت؛ روزانه بیش از ۲ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در استان توزیع شد و بر این اساس میانگین مصرف روزانه بنزین بیش از ۹۰۰ هزار لیتر در روز است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته به طور متوسط ۶۰۰ هزار لیتر در روز بود.

وی درباره میزان مصرف سایر فرآورده ها در استان افزود: در نیمه نخست امسال میزان مصرف نفت سفید نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش، مصرف نفتگاز یک درصد کاهش، نفتگاز نیروگاه ۳۳ درصد کاهش، نفت کوره ۱۲ درصد افزایش، بنزین سوپر ۳۵ درصد کاهش و گاز مایع هم ۴۶ درصد کاهش یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۴۰۶ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در استان توزیع شده است.

آغاز ذخیره‌سازی سوخت دوم صنایع

احمدنیا در بخش دیگر سخنان خود از آغاز فرایند تکمیل مخازن ذخیره سازی سوخت مایع صنایع استان خبر داد و افزود: ذخیره سازی سوخت دوم پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد هم آغاز شده است و خوشبختانه با اخذ نظر مساعد مدیریت عالی شرکت ملی پخش، مبدا تامین سوخت این شرکت از بندرعباس به گنبد تغییر یافت.

وی بیان کرد: این امر مساعدت قابل توجهی در کاهش هزینه های حمل پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع مهم دومین استان محروم کشور است.

خراسان شمالی دارای ۳۰ جایگاه عرضه سی. ان. جی و ۵۵ جایگاه عرضه بنزین و نفتگاز و ۸۶ فروشنده نفت سفید فعال است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.