۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 922073

معاون وزیر آموزش و پرورش از افتتاح همزمان ۲ هنرستان و۲ مدرسه هدیه ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص) به دانش آموزان استان همدان خبر داد.

افتتاح همزمان ۴مدرسه در  همدان

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا خان محمدی در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور به مناسبت ایام ولادت نبی مکرم اسلام ( ص) در مراسم افتتاح ۱ هنرستان و ۲ مدرسه با ظرفیت ۶۴ کلاس درس شرکت کرد.

هنرستان دخترانه دکتر محمد انواری همدانی (حیات طیبه ابن سینا) نخستین مدرسه ای بود که با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار همدان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان و نیز دکتر انواری عضو هیات امنا کمیته امداد حضرت امام (ره)، افتتاح شد.

این مدرسه ۲۲۸۵ متر مربع بنا دارد و طول دیوارکشی آن ۱۰۰ متر است. در این مدرسه ۲۵۰۰ متر محوطه‌سازی شده و ۲۴ کلاس در دو طبقه پیش بینی شد.

*کلنگ این مدرسه در سال ۹۵ زده شده بود

مدرسه مشارکتی زنده‌ یاد احمد ترکمان (حیات طیبه شهرک شهیدمدنی) که با حضور معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، استاندار همدان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، افتتاح شد. ۱۶۰۰ متر مربع بنا دارد و طول دیوارکشی آن ۱۰۰ متر است. در این مدرسه چهار هزار متر محوطه‌سازی شده و ۲۰ کلاس در دو طبقه دارد.

کلنگ این مدرسه در سال ۹۷  کلنگ زده شد بود و در سال ۱۴۰۲ با مشارکت خیر محترم مرحوم بانو عذری موسی‌پور تکمیل و به نام همسرشان زنده‌یاد احمد ترکمان نام‌گذاری شده‌است.

 مدرسه ۲۰ کلاسه شهید صلاح پورمیدانی  ۲۵۶۵ متر مربع زیربنای آموزشی دارد و ۲۵۰ متر دیوارکشی شده است. این مدرسه در محله دارای نیاز به فضای آموزشی شهرک شهید مدنی ساخته شد و در آن دو هزار متر مربع محوطه‌سازی انجام شده است.

گفتنی است در روز گذشته نیز هنرستان ۱۲ کلاسه آیت‌الله انواری همدانی  پس از هشت سال وقفه در شهرستان ملایر افتتاح شد، این مدرسه با دستان مبارک پدر این شهید بزرگوار آغاز به کار کرد.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور و هیات همراه در پایان این سفر یک روزه ضمن بازدید از موسسه علمی شهید حجازی همدان ، در مسیر بازگشت از پروژه های نیمه تمام شهرستان بهار نیز بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.