رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از انهدام یک باند حرفه‌ای جعل اسناد رسمی در کرمان خبر داد و گفت: در این رابطه ۶ نفر از اعضای اصلی این باند شناسایی و دستگیر شده اند.

انهدام یک باند حرفه‌ای جعل اسناد رسمی در کرمان/ ۶ متهم جعل دستگیر شدند

به گزارش قدس انلاین، ‌محسن نیک‌ورز در جلسه شورای قضایی استان کرمان اظهار کرد: در پی گزارش حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مبنی بر کشف تعدادی اسناد رسمی جعل شده بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار مشترک حفاظت اطلاعات دادگستری استان و حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد واملاک استان کرمان قرار گرفت.

وی اعلام کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی اولیه مشخص شد یکی از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کرمان با همکاری تعدادی کارچاق کن اقدام به جعل اسناد رسمی می‌کردند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: در یک فقره جعل اعضای این باند توانسته بودند بیش از یکصد میلیارد ریال از فردی کلاهبرداری کنند.

وی با بیان اینکه از این باند تاکنون چندین فقره سند جعلی کشف و ضبط شده است افزود: اعضای این باند به شکل بسیار حرفه‌ای اقدام به جعل اسناد می‌کردند که در نگاه و بررسی اولیه قابل تشخیص نبودند.

نیک ورز هشدار داد: از تمام شهروندان تقاضا داریم قبل از قطعی و نهایی کردن هر معامله ای اصالت اسناد رسمی را از ادارات مربوطه از جمله اداره ثبت اسناد واملاک محل سکونتشان استعلام کنند.

رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان کرمان در پایان از همکاری خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و همچنین اداره حفاظت و اطلاعات این اداره کل تشکر کرد و گفت: در این رابطه پرونده‌ای در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل و مطرح رسیدگی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.