۳۰ معتمد محلی در مشهد با رای گیری از میان خودشان، هشت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل هیات اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مشهد را انتخاب کردند.

اعضا هیات اجرایی انتخابات یازدهم اسفندماه در مشهد انتخاب شدند

به گزارش قدس خراسان، به ترتیب بیشترین آرا "رضا خوراکیان"، "حسن موحدیان"، "حسین شادکام"، "محسن ذاکریان"، "محمد تقی فخریان"، "محمد حسین زاده عیش آبادی"، "حمید صفای نیکو" و "محمد رضا قلندرشریف" به عنوان هشت عضو هیات اجرایی انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری در شهر و بخش مرکزی مشهد هستند.

معتمدین محلی با نظر فرمانداری مشهد و مشورت هیات نظارت برانتخابات تعیین شده‌اند.

فرماندار مشهد در سخنانی در این جلسه گفت: به عنوان متولی برگزاری انتخابات در مشهد برنامه ریزی برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات را در دستور کار فرمانداری مشهد قرار داده ایم.

محسن داوری افزود: مشهد ۵۲ درصد جمعیت خراسان رضوی را در خود جای داده است و ضریب مشارکت انتخابات در این شهر و روستاهای بخش مرکزی بسیار تاثیرگذار است، هر چه مشارکت در این مناطق بالا برود مشارکت در استان بالا خواهد رفت.

وی از ایجاد کمیته‌هایی برای جلب مشارکت بالای شهروندان در انتخابات پیش رو خبر داد و با بیان اینکه مدقمه برگزاری انتخابات پرشور و سالم هیات اجرایی قوی است، گفت: انتخاب مجموعه ۳۰ نفری معتمدین محلی برای شهر و روستاهای بخش مرکزی مشهد از میان افراد مومن، معتمد و کاردان و از همه چهره ها و گرایش‌های سیاسی صورت گرفته است.

پیش ثبت نام ۲ هزار نفر از حوزه انتخابیه مشهد در انتخابات مجلس شورای اسلامی

داوری بیان کرد: ۲هزار و ۱۶ نفر در مرحله پیش ثبت انتخابات از حوزه انتخابیه مشهد و کلات ثبت نام شده‌اند که نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس ۳.۸ برابر شده اند.

وی ادامه داد: ۱۹ درصد ثبت نام شده‌ها از بانوان هستند که نشان از افزایش مشارکت بانوان در مرحله ثبت نام در مقایسه با دوره قبلی انتخابات مجلس دارد.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: حضور منتخبین معتمدین محلی در هیات اجرایی انتخابات مشهد نشان دهنده این است که سرنوشت مردم توسط خود مردم رقم می‌خورد.

محمد کمال سروی‌ها افزود: امیدوارم انتخابات در فضایی سالم، رقابتی و با مشارکت بالا برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.