سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر آموزش‌وپرورش برای پاسخگویی در زمینه کمبود معلم در مدارس، امروز به کمیسیون آموزش می‌آید.

"صحرایی" امروز برای پاسخگویی درباره کمبود معلم به مجلس می‌رود

احمد حسین فلاحی در پاسخ به این که آیا کمیسیون به موضوع کمبود معلم در آموزش‌وپرورش ورود کرده است یا خیر؟ گفت: وزیر آموزش‌وپرورش برای پاسخگویی در این زمینه امروز به کمیسیون آموزش مجلس خواهد آمد.

فلاحی در مورد اینکه چرا فرایند جذب معلمان زودتر صورت نگرفته است تا با شروع مهر این مشکلات وجود نداشته باشد؟ پاسخ داد: متأسفانه بی‌برنامگی در سراسر دولت وجود دارد. البته بخشی از فرایند جذب معلمان به سازمان اداری و استخدامی مربوط می‌شود و قبلاً در این زمینه تذکراتی به وزیر داده شده است.

وی در مورد جذب دانشجویان سال سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: همواره آموزش‌وپرورش از دانشجویان برای جبران کمبود معلم استفاده کرده است و طبیعتاً باید برای آن‌ها دوره‌های مهارتی کوتاه مدت برگزاری کنند.

فلاحی افزود: بالاخره این دانشجویان سه تا چهار سال در دانشگاه تربیت‌معلم درس خوانده‌اند و ان‌شاءالله بتوانند این نیاز را پاسخ دهند. چاره‌ای جز استفاده از این دانشجویان نیست، چون اگر بخواهیم غیرازاین دانشجویان استفاده کنیم، باید روی نیروهای بی‌تجربه سرمایه‌گذاری کنیم.

منبع: آنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.