۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
کد خبر: 922529

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: نقض حقوق کودکان را در هر کجا به خصوص در حوزه «زباله‌گردی» دیدید، به دادستان‌ها گزارش کنید تا با این موضوع ناخوشایند مقابله جدی شود.

«زباله‌گردی» نقض حقوق کودکان است

به گزارش قدس خراسان، عسکر جلالیان عصر یکشنبه در کنفرانس بین المللی حقوق کودک در مشهد اظهار کرد: نقض حقوق کودکان را در هر کجا به خصوص در حوزه «زباله‌گردی» دیدید، به دادستان‌ها گزارش کنید تا با این موضوع ناخوشایند مقابله جدی شود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری افزود: نقض حقوق کودک در کشور واجد جنبه عمومی جرم است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد.

وی ادامه داد: قانون مدیریت پسماند که در سال ۱۳۸۳ تصویب شده است، وظیفه دستگاه‌های مختلف و متولی هر بخش در بحث زباله، جمع آوری و حمل و نقل و نگهداری و بازیافت را تعیین تکلیف کرده است. اگر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که متولی مستقیم موضوع هستند کوتاهی کنند قطعاً مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

جلالیان اظهار کرد: زباله گردی یکی از اتهاماتی است که در حوزه بین الملل متوجه ما شده است، آنها با با کلیپ و تصاویری که تهیه می‌نمایند، وانمود می‌کنند که این کودکان گرسنه و دنبال غذا هستند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری‬ با بیان اینکه سن کودکی طبق رویه حاکم در جوامع بین ‏المللی تا ۱۸ سالگی تعیین شده است، گفت: ایران هم تعهدات کنوانسیون‌های بین المللی را مورد شناسایی قرار داده و به آن متعهد است.

وی بیان کرد: گام‌های بلندی در حوزه حقوق کودکان در کشورمان برداشته شده، گرچه کارهای خوبی انجام شده است، ولی هنوز نسبت به آنچه که باید اتفاق بیفتد، اندر خم یک کوچه‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.