یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده در حال استقرار جنگنده‌های بیشتری در خاورمیانه به عنوان بخشی از یک طرح برای تقویت موقعیت نیروهای خود در این منطقه است.

جنگنده‌های آمریکایی در راه خاورمیانه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته این مقام آمریکایی، در این مرحله از طرح تقویت نیروهای آمریکایی حدود ۲۰ تا ۲۵ جنگنده اف-۱۵ و اف-۳۵ به عنوان قوی‌ترین قابلیت‌های هوا به هوا و هوا به زمین در نیروی هوایی ایالات متحده به منطقه خلیج فارس اعزام خواهند شد.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: هدف از استقرار این جت‌های جنگنده اضافی، تقویت بازدارندگی در برابر ایران یا گسترش جنگ در خارج از مرزهای (رژیم) اسرائیل است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز صبح یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده اسکادران‌های جنگنده خود در خاورمیانه تحت فرماندهی مرکزی ایالات متحده را افزایش خواهد داد.

وی افزود: علاوه بر جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۳۵، اسکادران‌های جنگنده‌های اف-۱۶ و آ-۱۰ مستقر در خاورمیانه نیز تقویت خواهند شد.

به نوشته سی‌ان‌ان، ایالات متحده در اواسط جولای برای تقویت نیروهای خود در تنگه هرمز، تعدادی از جنگنده‌های اف-۱۶ و اف-۳۵ نیروی هوایی ارتش آمریکا را به این منطقه اعزام کرد و این جنگنده‌ها مراحل استقرار خود را به پایان رساندند اما در پی تشدید درگیری‌ها در مرز نوار غزه و (رژیم) اسرائیل و نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه این درگیری‌ها ممکن است به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود، واشنگتن تعداد بیشتری از جنگنده‌های نسل پنجم خود را راهی خاورمیانه خواهد کرد.

در اواخر ماه مارس نیز ایالات متحده تعدادی از جنگنده‌های آ-۱۰ خود را ابتدا در سوریه مستقر کرد اما پس از مدتی این جنگنده‌ها هم به تنگه هرمز منتقل شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.