دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: جامعه هدف سوداگران مرگ و دشمنان از تولید و توزیع موادمخدر در کشور دانش آموزان و دانشجویان هستند.

سردار مومنی: دانش‌آموزان و دانشجویان جامعه هدف سوداگران مرگ هستند

سردار اسکندر مومنی افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان در سن حساس بلوغ هستند و از این رو احتمال گرایش آنها به مواد مخدر بیش از دیگر گروه‌های سنی است و سوداگران مرگ با آگاهی از این مسئله، این گروه سنی را مورد هدف قرار می‌دهند.

وی پیشگیری را مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از برنامه‌ریزی سوداگران مرگ و دشمنان در این زمینه دانست و یادآور شد: حوزه‌های مقابله، درمان و کاهش آسیب و ساماندهی معتادان متجاهر اولویت‌های کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند.

مومنی اضافه کرد: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در سال‌های گذشته در حوزه مبارزه با مواد مخدر از سوی ایران انجام شده است و شاهد کشفیات گسترده‌ای بوده‌ایم و تقدیم سه هزار و ۸۰۰ شهید موید جدیت ایران در مبارزه با این بلای خانمان سوز است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر لزوم در اولویت قرار دادن پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: باید موضوع پیشگیری مقدم باشد و چه جایی مهمتر از آموزش و پرورش و دانشگاه ها؛ ۱۲ میلیون دانش‌آموز و دانشجو، یک میلیون معلم و ۲ برابر تعداد دانش آموزان والدین که تعداد قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر اقدام و عمل مناسب در این زمینه داشته باشیم، می‌توانیم به نتابج درستی در زمینه پیشگیری و مقابله برسیم.

مومنی ادامه داد: درمان اعتیاد بسیار سخت، هزینه و زمان بر است به ویژه مواد مخدر صنعتی که درمان آن تقریبا حل‌نشدنی محسوب می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه برای درمان اعتیاد به مواد مخدر هزینه‌های زیادی در مراکز ماده ۱۶ و از سوی خانواده‌ها و در مراکز ماده ۱۵ پرداخت می‌شود، تاکید کرد: فردی که معتاد می‌شود غیر از هزینه مادی موجب وارد شدن آسیب به خانواده و جامعه نیز می‌شود؛ بنابراین باید تلاش کنیم یک نفر هم معتاد و به تبع آن هزینه‌های مادی و غیر مادی به جامعه تحمیل نشود.

وی اضافه کرد: اگر تلاش کنیم یک نفر هم معتاد نشود کمک شایانی کرده‌ایم؛ هرچه تلاش کنیم در مرزها جلوی ورود و در کشور جلوی توزیع را بگیریم شاید آنچنان ثمربخش نباشد که با پیشگیری می‌توانیم. ایران در کنار کشوری است که اولین کشور تولید کننده تریاک و دومین تولید کننده هروئین، مورفین و شیشه است.

مومنی اعلام کرد: باید موضوعات پیشگیرانه با تاکید بر آموزش و پرورش و دانشجویان در دستور کار قرار گیرد و توانمندسازی این گروه سنی با جدیت دنبال شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.