معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزاد راه شیراز ـ اصفهان به ارزش روز ۲۵ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح است و روز ۱۹ مهر با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری رسمی می‌شود.

آزادراه ۲۵ هزار میلیارد تومانی شیراز - اصفهان با حضور رئیس جمهور در ۱۹ مهر افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، خیرالله خادمی، صبح امروز در نشست خبری که با حضور مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: طول آزادراه شیراز ـ اصفهان ۲۱۲ کیلومتر است  که البته به ایزدخواست متصل می‌شود.

وی افزود: این آزادراه ۱۳۴ کیلومتر نسبت به مسیر موجود کوتاه‌تر است و استان‌های بوشهر و هرمزگان هم از آن بهره‌مند می‌شوند.

خادمی گفت: کاهش سالانه ۱۳۰ میلیون لیتر مصرف سوخت و سالانه ۶۰۰۰ میلیارد تومان کاهش مصرف سوخت از مزایای این آزادراه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنیاد تعاون وزارت دفاع و شرکت شهر جدید صدرا از شرکای دولت در سرمایه گذاری این آزادراه هستند.

 ۵ پروژه آزادراهی در سال ۱۴۰۲ افتتاح می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ۵ پروژه آزادراهی تکمیل می‌شود. ما ۲۴ طرح آزادراهی به طول ۴ هزار کیلومتر داریم، در حال حاضر ۲۷۹۳ کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری است که با افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان به ۳۰۰۵ کیلومتر می‌رسد و بدین ترتیب ۹ درصد به طول آزادراه‌های کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: از ۴ هزار کیلومتر طرح آزادراهی که باید بسازیم ۱۰۳۸ کیلومتر در حال ساخت است. همچنین آزادراه منجیل ـ رودبار که گلوگاه آزادراه قزوین ـ رشت بود، به طول ۸.۵ کیلومتر که همه پل و تونل است، بهمن امسال افتتاح می‌شود.

خادمی اضافه کرد: در استان آذربایجان شرقی نیز افتتاح آزادراه ‌های تبریز ـ مرند و مراغه ـ هشترود را خواهیم داشت.

 ۶ هزار کیلومتر بزرگراه در دست ساخت داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال ۶ هزار کیلومتر در دست ساخت داریم، ضمن آنکه ۲۰ هزار کیلومتر آزادراه زیر بار عبور ترافیک است و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی نیز امسال افتتاح می‌کنیم.

خادمی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۳۵۰ کیلومتر مسیرهای ریلی و جاده‌ای و آزادراهی در حال ساخت داریم، گفت: ۳۲۷۰ کیلومتر مسیر ریلی در دست اجرا است.

وی افزود: امسال ۴۰۷ کیلومتر مسیر ریلی افتتاح می‌شود. راه آهن همدان ـ سنندج به زودی در اوایل آذر افتتاح می‌شود و اتصال ریلی رشت ـ کاسپین نیز در همین مقطع زمانی تمام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راه آهن اردبیل به عنوان یکی از سخت‌ترین پروژه‌های ریلی که ۱۷۵ کیلومتر مسیر است نیز امسال افتتاح می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.