مدیرکل زندان‌های خراسان‌ جنوبی گفت: ۴۵ نفر از زندانیان استان مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

۴۵ زندانی در خراسان جنوبی مشمول عفو شدند

به گزارش قدس آنلاین، علی عبدی روز دوشنبه در تشریح این خبر افزود: با عنایت مقام معظم رهبری ۴۵ نفر از زندانیان استان به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول و فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) مشمول عفو قرار گرفتند.

وی گفت: عفو این تعداد زندانی توسط اداره قضایی زندان‌های خراسان‌ جنوبی به ادارات تابعه برای بررسی و اجرا ابلاغ شد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی ادامه داد: با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و مدیرکل زندان‌ها چند پرونده در کمیسیون عفو استان مطرح که با ۴۵ پرونده واجد شرایط موافقت و پرونده‌ها برای تصمیم نهایی به قوه قضائیه ارسال شد.

بنا به این گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۰ مهر ماه جاری با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات بیش از ۲ هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند.

این عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات به درخواست رئیس قوه قضاییه و به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول و فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) انجام شد.

رئیس قوه قضاییه در نامه خود، عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات را برای ۲ هزار و ۲۸۴ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی، درخواست کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.