شرکت انرژی آمریکایی شورون اعلام کرد که به دنبال عملیات فلسطینی‌ها علیه اسرائیل، فعالیت در میدان گازی در سواحل فلسطین اشغالی را به حالت تعلیق درآورده است.

شرکت آمریکایی شورون میدان گازی در سواحل فلسطین اشغالی را تعطیل کرد

‌به گزارش قدس آنلاین به نقل از العربی الجدید، به دنبال تشدید جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین، شرکت شورون آمریکا میدان گازی تامار در آب‌های مدیترانه در نزدیکی فلسطین اشغالی را که منبع اصلی گاز طبیعی برای رژیم صهیونیستی حساب می‌آید، تعطیل کرد.

شرکت آمریکایی شورون که از میدان اسرائیلی تامار در دریای مدیترانه بهره برداری می‌کند، اعلام کرد که عملیات تولید گاز طبیعی از این میدان را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

این بیانیه شرکت غول نفتی آمریکا همزمان با ادامه جنگ بین گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی منتشر شد.

تامار یک میدان گاز طبیعی در دریای مدیترانه در سواحل فلسطین اشغالی است، این میدان در آب‌های سرزمین‌های اشغالی تقریباً ۸۰ کیلومتری غرب حیفا در آبهای عمق ۱۷۰۰ متری واقع شده است.

شورون اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های ایمنی در میدان گاز تامار دستورالعمل‌هایی از اسرائیل برای توقف تولید گاز طبیعی در میدان تامار دریافت کرده است.

این شرکت در عین حال با بیان اینکه همچنان از میدان گازی لویاتان در سواحل فلسطین اشغالی به طور عادی برای تامین مشتریان خود در اسرائیل و منطقه فعالیت می‌کند و گفت: اولویت ما ایمنی کارمندان در آنجا، محیط زیست و امکانات ما است.

بر اساس گزارش وب سایت شورون که جزئیات آن توسط بلومبرگ گزارش شده است، میدان تامار روزانه حدود 7.1 تا 8.5 میلیون متر مکعب گاز طبیعی تولید می کند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.