تداوم حملات بی‌امان رژیم اسرائیل به غزه، افزایش شمار شهدا و زخمی‌ها، عدم تمایل آمریکا برای اعزام نیروها به فلسطین اشغالی،درخواست رهبر جریان الصدر عراق برای برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و افزایش امار شهدای غزه از مهمترین تحولات روز چهارم طوفان الاقصی و اراضی اشغالی است.

جنگنده‌های صهیونیستی تا کنون ۱۳ هزار منزل در غزه را ویران کرده‌اند/ جهاد اسلامی هم تل‌آویو را آماج حملات موشکی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری های رسمی، عملیات بی‌سابقه مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه رژیم اسرائیل موسوم به طوفان الاقصی که از شنبه این هفته در واکنش به هتک حرمت مسجد الاقصی و یورش مکرر صهیونیست‌ها به این مکان مقدس آغاز شد، برای روز چهارم نیز ادامه پیدا کرد.

طی بامداد رژیم صهیونیستی مناطقی در شمال و جنوب غزه را هدف حملات هوایی بی‌امان خود قرار داد که منجر به افزایش شمار شهدا شد؛ با این حال، رژیم صهیونیستی علی رغم حمایت آمریکا و اروپا همچنان نتوانسته‌ است، شهرک‌های از دست رفته را از نیروهای مقاومت پس بگیرد.

در ادامه مهمترین تحولات روز سه‌شنبه فلسطین  اشغالی و غزه را خواهید خواند. 

 شمار شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسید

مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت: وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه به ۹۰۰ نفر رسیده که ۲۶۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۰ نفر آنها زن هستند.

طبق اعلام این وزارتخانه، ۴۶۰۰ نفر نیز بر اثر حملات کور رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

در چهارمین روز از نبرد طوفان الاقصی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین با بمباران مناطق مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. این در حالیست که تحلیلگران صهیونیست نسبت به احتمال طولانی شدن جنگ علیه نوار غزه و وقوع یک جنگ چندجانبه هشدار داده‌اند.

از سوی دیگر، گردان‌های قسام پس از پایان اولتیماتوم داده‌شده به شهرک‌نشینان صهیونیست در عسقلان، حملات موشکی بی‌سابقه‌ای را به این شهرک صهیونیستی انجام داد و اعلام کرد که اگر اشغالگران سیاست آواره‌سازی غیرنظامیان فلسطینی را متوقف نکنند، موشک‌باران عسقلان تا اخراج کامل شهرک‌نشینان ادامه خواهد یافت و پس از اخراج آنان مقاومت به سراغ دیگر شهرک‌ها خواهد رفت.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که بر اثر حملات موشکی مقاومت به شهرک صهیونیستی عسقلان چندین صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند.

خبرگزاری سما اعلام کرد که در جریان این حملات سنگین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از خودروهای نظامی خود پیاده شده و در خیابان‌های عسقلان در حالت درازکش پناه گرفته‌اند.

پیشتر ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرده بود: تا ساعت ۵ عصر امروز به وقت محلی به ساکنان شهر عسقلان مهلت می‌دهیم تا آن را ترک کنند.

سخنگوی قسام بیان کرد: در واکنش به جنایت کوچاندن مردم ما از سوی دشمن و وادار کردن آنها به خروج از منازلشان در برخی مناطق در غزه، ما به ساکنان شهر عسقلان اشغالی تا ساعت ۵ عصر به وقت محلی فرصت می‌دهیم تا از آنجا بروند.

بایدن: پاسخ اسرائیل باید قاطعانه باشد

فارس نوشت: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که حماس، کشتار یهودیان را به عنوان هدفی برای خود تعیین کرده است.

وی بدون اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در کشتار هزاران فلسطینی گفت: «حماس سازمانی تروریستی بوده که هدفش کشتن یهودیان است».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «در کنار اسرائیل خواهیم ایستاد و از آن حمایت می‌کنیم و تمام نیازهایش برای دفاع از شهروندانش را تامین خواهیم کرد».

بایدن گفت: «اسرائیل کاملا این حق را دارد که به حملات حماس پاسخ دهد و به نتانیاهو گفته‌ام پاسخ اسرائیل باید قاطعانه باشد».

وی افزود: «مهمات و موشک‌های سامانه گنبد آهنین را تامین خواهیم کرد تا اطمینان یابیم که اسرائیل قادر به حمایت از شهروندانش است».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: «واشنگتن همچنان حامی اسرائیل باقی خواهد ماند».

جنگنده‌های صهیونیستی تا کنون ۱۳ هزار منزل در غزه را ویران کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی چهار روز حملات پیاپی خود به نوار غزه، بیش از ۱۳ هزار منزل مسکونی و ۱۰ مرکز درمانی را ویران کرده و ۴۸ مدرسه نیز در جریان این حملات آسیب دیده‌اند.

حملات پیوسته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نواز غزه تا کنون باعث شهید شدن بیش از ۸۰۰ فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۴۲۵۰ نفر شده است. همچنین آسیب‌های شدیدی به زیرساخت‌های غزه وارد شده است.

این در حالی است که روز گذشته (دوشنبه) یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم تصمیم به حصر کامل غزه و قطع آب، برق، غذا و سوخت به روی مردم این منطقه گرفته است. 

سازمان عفو بین‌الملل در این‌باره طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «دیروز یوآو گالانت از اسرائیل گفت که تمامی آب، غذا، برق و سوخت به روی غزه قطع خواهد شد. جمعیت غیرنظامیان همین الان ۱۶ سال است که زیر محاصره‌های غیرقانونی زندگی کرده‌اند.»

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۱۰۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز گزارش داده که شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

بیانیه حزب الله درباره درگیری های مرزی با صهیونیست ها

به گزارش مهر به نقل از النشره، دفتر اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان درباره رخدادهای امروز در مرز میان لبنان و اراضی اشغالی بیانیه‌ای صادر کرد.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه اعلام کرد: در پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی و هدف‌قراردادن چند برج دیده‌بانی مقاومت اسلامی، شامگاه امروز مبارزان ما با دو فروند موشک، یک دستگاه زره‌پوش اسرائیلی از نوع زیلدا را در موقعیت الصدح واقع در غرب شهرک صلحا (شهرکی که از سوی دشمن اویویم نامیده می‌شود) هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: این دو فروند موشک به زره‌پوش دشمن اصابت و آن را به طور کامل منهدم کردند.

عصر امروز نیز خبرنگار لبنان گزارش داد: چندین موشک در نزدیکی مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های اشغالی کفرشوبا فرود آمد.

همچنین المیادین از سقوط دو موشک در شهرک صهیونیستی «اویویم» خبر داد.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه بسطره واقع در مزارع شبعا در جنوب لبنان را گلوله باران کرد. علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی ۳ گلوله آتش‌زا را به سوی تپه‌های کفرشوبا پرتاب کرد. منطقه علما الشعب در جنوب لبنان نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی گلوله باران شد.

جهاد اسلامی هم تل‌آویو را آماج حملات موشکی قرار دارد

فارس گزارش داد: پس از حملات بی‌امان گردانهای القسام به شهر عسقلان اشغالی، گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی شامگاه امروز سه‌شنبه از حملات راکتی گسترده به شهرکهای صهیونیستی خبر داد.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که سرایا القدس در این حملات، شهرهای تل‌آویو و عسقلان و شهرک سدیروت را آماج حملات راکتی خود قرار داده است.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که با توجه به ادامه حملات صهیونیستها به غیر نظامی، این گروه، عمق رژیم صهیونیستی را هدف مستمر نیروهای موشکی خود می‌داند.

در پی حملات شدید راکتی نیروهای مقاومت فلسطین به شهر صهیونیستی «عسقلان» منابع خبری از نفوذ نیروهای کوماندوی گردانهای القسام به این شهر و شهرکهای مفلاسیم و اسدود خبر دادند.

منابع صهیونیستی و فلسطینی ساعاتی پیش، از موشک‌باران گسترده شهر عسقلان در فلسطین اشغالی خبر دادند. همزمان با ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، نیروهای مقاومت شهر عسقلان را هدف حملات راکتی قرار دادند.

سازمان‌ملل: نباید مانعی برای ارسال تدارکات حیاتی به غزه وجود داشته باشد

به گزارش فارس: «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت آن چیزی که در غزه و سرزمین‌های اشغالی روی می‌دهد، وحشتناک است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «باید از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در جریان جنگ در غزه حمایت شود».

معاون دبیر کل سازمان ملل افزود: «باید با اسراء به صورت انسان‌دوستانه برخورد شود و گروگان‌ها باید بدون تاخیر آزاد شوند».

گریفیتس گفت: «نباید مانعی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، خدمات و تدارکات حیاتی به غزه ایجاد شود».

وی اضافه کرد: «کل منطقه در یک نقطه عطف قرار داشته و خشونت باید متوقف شود».

از سوی دیگر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه گفت که این اتحادیه با حصر کامل غزه مخالف است.

مشاور ارشد نتانیاهو: روزهای سختی سپری می‌کنیم

فارس نوشت: یک مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت حملات حماس در عملیات «طوفان الاقصی» شوک سختی به اسرائیلی‌ها وارد کرد. او گفت: «ما داریم روزهای سختی را سپری می‌کنیم.»

الخزعلی: مقاومت عراق آماده یاری ملت فلسطین است

 خبرگزاری فارس به نقل از المیادین نوشت: شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب أهل الحق» با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تلفنی گفت‌وگو کرد. 

الخزعلی تأکید کرد که ملت، دولت و مقاومت عراق به موضع قاطع خود برای حمایت از مسئله فلسطین پایبند است. 

بنابر گزارش شبکه المیادین، الخزعلی گفت: «گروه‌های مقاومت عراق آماده هر گونه اقدام مطلوب برای آزادسازی قدس شریف و یاری ملت فلسطین است». 

مخالفت اتحادیه اروپا با حصر کامل غزه

به گزارش فارس، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه گفت که این اتحادیه با حصر کامل غزه مخالف است.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای حصر کامل غزه با مخالفت گروه‌های حقوق بشری نیز روبرو شده است. سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای امروز سه‌شنبه تصمیم رژیم صهیونیستی برای حصر کامل غزه بعد از عملیات «طوفان‌ الاقصی» را مصداق «تنبیه جمعی» و «جنایت جنگی» توصیف کرد. 

حزب الله: نفربر اسرائیلی را منهدم کردیم

به نوشته فارس؛ در پاسخ به حملات صهیونیستی به شماری از پستهای دیدبانی و نقاط شناسایی حزب الله، نیروهای این جنبش یک نفر صهیونیست را در شهرک اسرائیلی «آویویم» هدف قرار دادند.

شبکه خبری المنار به نقل از حزب الله گزارش داد، در پاسخ به حملات صهیونیستی به شماری از پستهای دیدبانی و نقاط شناسایی حزب الله، نیروهای این جنبش یک نفر صهیونیست را در شهرک اسرائیلی «آویویم» هدف قرار دادند.

حزب الله خبر داد که این حمله با دو موشک هدایت شونده صورت گرفت و نفربر صهیونیست به صورت کامل منهدم شده است.

پیش از این هم، حملات شدید راکتی از لبنان به اراضی اشغالی فلسطین صورت گرفته بود. کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که دهها موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است. برخی از منابع، تعداد موشکهای شلیک شده را ۳۰ عدد اعلام کردند.

منابع صهیونیستی و فلسطینی لحظاتی پیش از موشک‌باران گسترده شهر عسقلان در فلسطین اشغالی خبر دادند. همزمان با ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، نیروهای مقاومت شهر عسقلان را هدف حملات راکتی قرار دادند.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در جریان این حملات، چند اسرائیلی کشته شده‌اند، ولی آمار دقیقی از تلفات آنان ارائه نکرد.

آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های فوری پزشکی و انساندوستانه به غزه

فارس نوشت: وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مصری آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال کمک‌های فوری پزشکی و انساندوستانه بویژه آب و غذا به غزه و با هماهنگی صلیب سرخ و سازمان ملل اعلام‌ کرد.

در پی تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی و عملیات طوفان الاقصی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تعدادی از همتایان خود تلفنی گفت‌وگو کرد. وی همچنین خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد و در گفت‌وگو با دبیرکل این سازمان آمادگی ایران را برای میزبانی این نشست اعلام کرد.

حزب الله خودروی نظامی اسرائیل را هدف قرار داد

حزب‌الله خودرو نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد+فیلم

مهر به نقل از الجزیره نوشت: حزب‌الله لبنان اعلام کرد که خودرو نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیستی «اآویویم» در الجلیل را با موشک هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که یک دستگاه تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی در پشت موضع نظامی «صلحه» و در مقابل «مارون الراس» با دو موشک هدف قرار داده شده است.

رسانه‌های عبری نیز به اصابت یک فروند موشک به خودرو نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در افیفیم اذعان کردند.

حملات موشکی از لبنان به سرزمین های اشغالی

مهر به نقل از منابع خبری از حملات موشکی از لبنان به برخی نقاط در نزدیکی مواضع نظامیان صهیونیست در اراضی اشغالی شبعا و کفرشوبا خبر داد.

خبرنگار لبنان گزارش داد: چندین موشک در نزدیکی مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های اشغالی کفرشوبا فرود آمد.

همچنین المیادین از سقوط دو موشک در شهرک صهیونیستی «افیفیم» خبر داد.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه بسطره واقع در مزارع شبعا در جنوب لبنان را گلوله باران کرد. علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی ۳ گلوله آتش‌زا را به سوی تپه‌های کفرشوبا پرتاب کرد. منطقه علما الشعب در جنوب لبنان نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی گلوله باران شد.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

همزمان شبکه الجزیره از حملات توپخانه اسرائیل به حومه شهرک الضهیره در مرز لبنان خبر داد و گزارش داد که سامانه گنبد آهنین در منطقه الجلیل فعال شده است.

بر اساس این گزارش، چندین موشک از سهل القلیله در جنوب لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است. رژیم صهیونیستی در واکنش به این حملات چندین گلوله توپ شلیک کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی باز هم دخالت ایران در عملیات طوفان‌الاقصی را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس: یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه بار  دیگر تأکید کرد تل‌آویو ادله مستحکمی درباره نقش‌آفرینی ایران در عملیات طوفان الاقصی در اختیار ندارد.

«نیو دینار»، یکی از سخنگوهای ارتش رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری مجازی گفت: «ما هیچ ادله و هیچ شواهد اطلاعاتی از دخالت ایران در این رخداد نداریم.»

روز گذشته نیز یک سخنگوی دیگر ارتش رژیم اشغالگر در موضعی مشابه تأکید کرده بود شواهدی از نقش‌آفرینی ایران در این عملیات وجود ندارد. 

«دانیل هاگاری»، یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به گاردین گفت: «ایران یک بازیگر مهم است اما ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که آیا نقشی در برنامه‌ریزی یا آموزش [برای انجام عملیات طوفان الاقصی] داشته است یا خیر.»

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز یکشنبه در گزارشی مدعی شده بود مقام‌های جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری نشست‌های دو جانبه‌ای با مقام‌های حماس در بیروت کرده‌اند. 

این روزنامه نوشته بود که دست‌کم یکی از این ۲ دیدار که در بیروت برگزار شده بود توسط رسانه‌های رسمی ایران گزارش شده بودند. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با وجود این شواهدی درباره اینکه در آن جلسات درباره عملیات طوفان الاقصی صحبت شده بود ارائه نکرده است. 

سقوط ارزش پول رژیم صهیونیستی به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۶ به این سو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، با ادامه درگیری نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، واحد پول رژیم  اسرائیل  به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ به این سو رسید.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ارزش «شکل» واحد پول رژیم اسرائیل در معاملات اولیه روز دوشنبه  ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۳.۹۵۴۴ برابر دلار رسید که بزرگترین سقوط  یک روزه از مارس ۲۰۲۰  به این سو بود. شکل تاکنون ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۳ ضعیف شده است.

سهام و اوراق قرضه در فلسطین اشغالی نیز در روزهای اخیر تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند. بانک‌ مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌ که برای تثبیت ارز تا ۳۰ میلیارد دلار ارز خارجی در بازار آزاد می فروشد.

این در حالی است که رسانه‌ها  از صف‌های طولانی صهیونیست‌ها در فروشگاه‌ها و هراس از کمبود مواد غذایی خبر داده‌اند.

شبکه خبری «المیادین» روز سه شنبه گزارش کرد که با ادامه عملیات حماسی طوفان الاقصی و پس از اینکه رژیم اشغالگر از اسرائیلی‌ها خواست که خود را برای ماندن در پناهگاه‌ها به مدت ۷۲ ساعت آماده کنند و آب و غذا به اندازه کافی ذخیره کنند، ساکنان تل‌آویو به فروشگاه‌ها هجوم بردند.

فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد شهروندان تل آویو پس از اینکه مقامات رژیم صهیونیستی از آنها خواستند برای ماندن در پناهگاه‌ها به مدت ۷۲ ساعت و ذخیره آب و غذا به اندازه کافی آماده شوند، به سمت فروشگاه‌ها هجوم بردند.

با ادامه عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مدارس فلسطین اشغالی برای روز چهارشنبه(فردا) هم تعطیل شد.

شمار کشته‌های پلیس صهیونیستی به ۴۳ نفر رسید

فارس نوشت: پلیس رژیم صهیونیستی خبر داد که در جریان عملیات طوفان الاقصی، چهل و سه نفر از نیروهای پلیس این رژیم کشته شده‌اند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد، پلیس رژیم صهیونیستی از مرگ سروان اوشالوم یائیر پرز از یگان ویژه یمام (تصویر چپ) و سرگرد مور شاکوری (راست) فرمانده نیروهای گشتی منطقه جنوب فلسطین اشغالی در درگیری با نیروهای مقاومت خبر داد.

با احتساب کشته شدن این دو نفر، شمار کشته‌های پلیس صهیونیستی، به چهل و سه نفر رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه، ۱۰ اکتبر)، جدیدترین شمار تلفات نیروهای خود را بیش از هزار کشته و ۲۷۴۱ زخمی اعلام کرد.

حمله کماندوهای قسام به عسقلان

مهر به نقل از سما نوشت:  پس از آن که گردان‌های قسام طبق وعده خود شهرک صهیونیستی عسقلان را آماج حملات موشکی قرار داد، کماندوهای نیروی دریایی حماس وارد عسقلان شدند.

منابع عبری گزارش دادند که مبارزان مقاومت از طریق دریا این نفوذ را انجام داده‌اند.

از سوی دیگر المیادین به نقل از رسانه‌های عبری از نفوذ مبارزان مقاومت به شهرک صهیونیستی «مفلاسیم» در اطراف غزه خبر داد.

گفتنی است گردان‌های قسام پس از پایان اولتیماتوم داده‌شده به شهرک‌نشینان صهیونیست در عسقلان، حملات موشکی بی‌سابقه‌ای را به این شهرک صهیونیستی انجام داد و اعلام کرد که اگر اشغالگران سیاست آواره‌سازی غیرنظامیان فلسطینی را متوقف نکنند، موشک‌باران عسقلان تا اخراج کامل شهرک‌نشینان ادامه خواهد یافت و پس از اخراج آنان مقاومت به سراغ دیگر شهرک‌ها خواهد رفت.

گردان‌های قسام ۴ موج حملات موشکی را به این شهرک صهیونیستی انجام داده و شعله‌های آتش در این شهر به هوا خواسته است. شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که بر اثر حملات موشکی مقاومت به شهرک صهیونیستی عسقلان چندین صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده‌اند. سما اعلام کرد که در جریان این حملات سنگین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از خودروهای نظامی خود پیاده شده و در خیابان‌های عسقلان در حالت درازکش پناه گرفته‌اند.

خبرهایی درباره شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی

فارس نوشت: برخی از منابع خبری گزارش دادند که سی فروند موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است.

 منابع خبری شامگاه امروز سه‌شنبه از حملات شدید راکتی از لبنان به اراضی اشغالی خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد که دهها موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است. برخی از منابع، تعداد موشکهای شلیک شده را ۳۰ عدد اعلام کردند.

منابع صهیونیستی و فلسطینی لحظاتی پیش از موشک‌باران گسترده شهر عسقلان در فلسطین اشغالی خبر دادند. همزمان با ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، نیروهای مقاومت شهر عسقلان را هدف حملات راکتی قرار دادند.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در جریان این حملات، چند اسرائیلی کشته شده‌اند، ولی آمار دقیقی از تلفات آنان ارائه نکرد.

شمار شهدای غزه به ۸۳۰ نفر رسید

فارس گزارش داد: وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (۱۸ مهر) اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، تا کنون ۸۳۰ نفر در غزه و کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

به نوشته وبگاه خبری معا، طبق گزارش این وزارتخانه، چهار هزار نفر نیز در غزه و ۱۰۰ نفر نیز در کرانه باختری مجروح شده‌اند؛ در آخرین مورد «محمد ماجد ابراهیم حماد» (۲۰ ساله) در اردوگاه «العروب» در شمال الخلیل به شهادت رسید.

دفتر اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان نیز اعلام کرد که تاکنون ۱۶۸ ساختمان در حملات جنگنده‌های اشغالگران به طور کامل منهدم شده است که شامل هزار و نه واحد مسکونی می‌شود. همچنین ۱۲۶۳۰ واحد مسکونی نیز متحمل خسارات جزئی شده است تا جایی که ۵۶۰ واحد از آن‌ها غیر قابل سکونت است.

سازمان ملل: حصر کامل غزه طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه گفت که اقدام اسرائیل در حصر کامل غزه طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است.

ولکر تارک گفت: «اعمال حصر که باعث به خطر افتادن زندگی غیرنظامیان شود و محروم کردن آنها از کالاهای اساسی برای بقای آنها ذیل قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی ممنوع است.»

دستور بن‌گویر برای خرید ۱۰ هزار قبضه سلاح

فارس گزارش داد: وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با هدف محافظت از شهرک‌نشینان در مناطق مجاور غزه و کرانه باختری، دستور خرید ۱۰ هزار قبضه سلاح گرم برای تجهیز واحدهای حفاظت غیرنظامی را صادر کرد.

 «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، دستور خرید بیش از ۱۰ هزار قبضه سلاح از نوع مسلسل را برای توزیع به واحدهای گشت غیرنظامی در شهرک‌های اشغالی واقع در مجاورت نوار غزه، کرانه باختری و شهرهای مختلط یهودی-عربی صادر کرد.

براساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، بن گویر امروز، سه‌شنبه با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «من به وزارت امنیت ملی دستور دادم تا بیش از ۱۰۰۰۰ قبضه سلاح گرم خریداری کند».

وزیر صهیونیست در ادامه گفت: هم‌زمان، وزارتخانه تجهیزات جنگی اضافی از جمله کلاه ایمنی و جلیقه‌های محافظ خریداری کرده تا پس از رسیدن سلاح‌ها توزیع شود.

شعار مرگ بر اسرائیل در «اسلام آباد» طنین‌انداز شد

به گزارش فارس، هزاران شهروند پاکستانی روز سه‌شنبه در «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان  و «کراچی» برای نشان دادن همبستگی با فلسطینی‌ها راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» راهپیمایان از جمله زنان و کودکان با حمل پرچم‌های فلسطین و سربندهایی که روی آن شعار «لبیک یا غزه» حکاکی شده بود، شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند.

برخی دیگر بنرها و پلاکاردهایی با تصاویر مسجد الاقصی و سران حماس را حمل کردند. قرار است در روزهای آینده نیز راهپیمای سراسری در حمایت از مردم فلسطین در این کشور برگزار شود.

راهپیمایان با تجمع درمرکز اسلام آباد شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «پاکستانی‌ها کنار فلسطینی‌ها ایستاده‌اند»، «لبیک یا الاقصی» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

پنج شهید در بمباران یک خانه فلسطینی

به نوشته فارس؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه جنایت علیه فلسطینیان، یک خانه فلسطینی در جبالیا را بمباران کردند.

شبکه المنار گزارش داد که در جریان بمباران یک خانه فلسطینی در جبالیا پنج نفر به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند. 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین نقاطی از شمال رفح را بمباران کردند. 

از سوی دیگر شبکه «فلسطین الیوم» به نقل از وزارت بهداشت گزارش داد که شمار شهدای نوار غزه طی چهار روز گذشته از زمان آغاز جنگ تاکنون به ۷۷۰ نفر رسید و تعداد زخمی‌ها نیز به چهار هزار نفر رسیده است. 

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری آکسیوس؛ رئیس‌جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی درباره جنگ در غزه گفت‌وگو کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی درباره جنگ در غزه گفت‌وگو کرد. 

بایدن که کشورش از اصلی‌ترین حامیان جنایت‌های رژیم صهیونیستی است طی روزهای گذشته بارها با نتانیاهو تماس گرفته و بر حمایت سرسختانه کشورش از تل‌آویو در بحبوحه جنگ غزه تأکید کرده است. 

حملات گسترده راکتی به عسقلان در فلسطین اشغالی

فارس نوشت: منابع خبری صهیونیستی و فلسطینی از موشک‌باران گسترده شهر عسقلان در فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرگزاری سبق-۲۴ گزارش داد، همزمان با ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، نیروهای مقاومت شهر عسقلان را هدف حملات راکتی قرار دادند.

ابوعبیده  سخنگوی گردانهای القسام ساعاتی پیش در پاسخ به حملات هوایی بی‌رحمانهٔ رژیم موقت اسرائیل به مردم ساکن غزه اعلام کرد که به‌زودی شهرک عسقلان را زیر آتش خواهد گرفت.

ابوعبیده تأکید کرد: در پاسخ به جنایت دشمن در کوچاندن اجباری مردم ما از چندین منطقه در نوار غزه، به ساکنان شهر اشغالی عسقلان تا ساعت ۱۷ مهلت می‌دهیم که آن را ترک کنند. ما هشدار دادیم و مسئولیتی هم نداریم.

نبرد سنگین رزمندگان مقاومت با صهیونیست ها

مهر به نقل از منابع عبری؛ از نبرد سنگینی خبر دادند که میان رزمندگان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرکهای اطراف غزه جریان دارد.

به گزارش مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع عبری از نبرد سنگینی خبر دادند که میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی در شهرک های صهیونیست نشین، کفار عزه و سعد در اطراف غزه جریان دارد.

خبر دیگر اینکه پیامک هایی به شهرک نشینان در عسقلان رسیده است مبنی بر اینکه فورا منازلتان را ترک کنید ما به زودی حمله شدید موشکی انجام خواهیم داد.

پیش از این، سخنگوی گردانهای قسام شاخه نظامی به صهیونیستها ضرب الاجل داد و دقایقی بیشتر از این مهلت نمانده است.. ابوعبیده سخنگوی گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: تا ساعت ۵ عصر امروز به وقت محلی به ساکنان شهر عسقلان مهلت می دهیم تا آنرا ترک کنند.

سخنگوی حماس بیان کرد: در واکنش به جنایت کوچاندن مردم ما از سوی دشمن و وادار کردن آنها به خروج از منازلشان در برخی مناطق در غزه، ما به ساکنان شهر عسقلان اشغالی تا ساعت ۵ عصر به وقت محلی فرصت می دهیم تا از آنجا بروند.

این درحالی است که صدای آژیر خطر در فلسطین اشغالی به گوش می رسد.

تمدید تعطیلی سراسری مدارس فلسطین اشغالی

به نوشته فارس: با ادامه عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، مدارس فلسطین اشغالی برای روز چهارشنبه(فردا) هم تعطیل شد.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وزارت آموزش و پرورش و فرماندهی جبهه داخلی رژیم اسرائیل اعلام کردند که تمام کلاس‌های فردا چهارشنبه تعطیل است. تعطیل مدارس در فلسطین اشغالی از روز یکشنبه شروع شد. 

سفارت تل‌آویو: تعداد کشته‌های اسرائیل بیش از هزار نفر شد

فارس نوشت: همزمان با تداوم عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و حملات شدید تل‌آویو به مناطق مختلف نوار غزه، خبرها از افزایش تلفات این رژیم به بیش از هزار نفر حکایت دارد.

منابع رسانه‌ای بین‌المللی از قبیل شبکه «اسکای نیوز» عصر روز سه شنبه (امروز) خبر دادند که سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا درباره تلفات این رژیم در عملیات طوفان الاقصی اظهارنظر کرد.

به گفته سفارت تل‌آویو در واشنگتن، شمار «کشته‌های اسرائیل در نتیجه حملات حماس از هزار نفر فراتر رفته است».

اعلام کشته شدن بیش از هزار نفر از ساکنان فلسطین اشغالی در عملیات طوفان الاقصی در شرایطی صورت گرفته که ارتش رژیم صهیونیستی، ساعاتی قبل شمار تلفات را ۹۰۰ کشته و ۲۷۴۱ زخمی اعلام کرده بود.

ضرب الاجل گردان های القسام برای خروج صهیونیست ها از عسقلان

ایرنا نوشت: درپی درخواست ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها برای خروج از غزه، سخنگوی نظامی گردان‌های شهید عزالدین القسام ضرب‌الاجلی را برای خروج صهیونیست‌ها از شهر «عسقلان» در جنوب سرزمین‌های اشغالی تعیین کرد.

خبرگزاری شهاب اعلام کرد: «ابو عبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های القسام در پیامی خاطرنشان کرد: در پاسخ به جنایت اجبار ملت ما به کوچ از خانه‌هایشان در مناطق مختلف نوار غزه ضرب الاجلی را برای خروج صهیونیست‌ها از «عسقلان» تعیین کرده‌ایم.

وی در این باره تصریح کرد: به ساکنان شهر اشغالی عسقلان تا ساعت پنج عصر امروز (به وقت محلی) فرصت می‌دهیم تا این شهر را ترک کنند.

ابو عبیده در پایان تاکید کرد: ما باید هشدار می‌دادیم که دادیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «ریچارد هچ» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز صبح از مردم غزه خواسته بود تا برای در امان ماندن از حملات، از طریق گذرگاه رفح به مصر بروند.

بر اثر حملات نظامیان صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری تا این لحظه ۷۸۸ نفر کشته و ۴ هزار و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

با آغاز چهارمین روز از عملیات «طوفان الأقصی»، ارتش صهیونیستی مدعی شد که کنترل کامل منطقه «غلاف غزه» را به دست گرفته است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

کره‌شمالی، رژیم صهیونیستی را مسؤول خونریزی‌ها در غزه دانست

ایسنا نوشت: رسانه دولتی کره‌شمالی امروز سه‌شنبه، رژیم صهیونیستی را به دلیل حملات مرگبار در غزه محکوم کرد. این اولین بار است که پیونگ‌یانگ در رابطه با درگیری‌های نظامی میان تل‌آویو و گروه مقاومت حماس اظهارنظر می‌کند.

روزنامه «رودونگ سینمون» روزنامه حزب حاکم کارگران کره‌شمالی به نقل از رسانه‌های خارجی، مقاله کوتاهی در مورد درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و مقاومت حماس و میزان تلفات منتشر کرد.

این روزنامه نوشت: جامعه جهانی می‌گوید این درگیری نتیجه اقدامات جنایتکارانه مستمر اسرائیل علیه مردم فلسطین بوده و راه اصلی برون‌رفت از آن، تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

رسانه‌های دولتی کره‌شمالی اغلب مخالف دیدگاه‌های غرب، به ویژه ایالات متحده، در مورد مسائل بین‌المللی هستند.

وحشت انگلیس از تظاهرات ضدصهیونیستی/ کلورلی: هواداران فلسطین در خانه بمانند

ایرنا نوشت:  وزیر امور خارجه انگلیس طی اظهاراتی که نشان‌دهنده وحشت دستگاه‌های امنیتی نسبت به افزایش تحرکات گروه‌های ضدصهیونیستی در این کشور است، از هواداران فلسطین که دوشنبه شب با حضور گسترده مقابل سفارت رژیم صهیونیستی حماسه‌ آفریدند و قرار است شنبه آتی نیز تظاهرات دیگری را در قلب لندن برگزار کنند، درخواست کرد که در خانه بمانند.

جیمز کلورلی با طرح این ادعا که برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی، جامعه یهودیان ساکن انگلیس را نگران کرده است مدعی شد: لزومی به تظاهرات نیست؛ این‌کار باعث پریشانی (یهودیان) می‌شود.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای، شرایط منطقه را حساس و دشوار توصیف کرد و افزود: از (هواداران فلسطین) می‌خواهم که سکوت کنند.

دیشب صدها نفر از هواداران فلسطین مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، خواستار پایان اشغال‌گری در این منطقه شدند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، حمایت خود را از عملیات نیروهای مقاومت با اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد آزادی فلسطین به نمایش گذاشتند.

مقتدی الصدر: آماده کمک به فلسطینیان غزه هستیم

تسنیم نوشت: مقتدی الصدر، رئیس جریان الصدر عراق طی سخنانی تلویزیونی اعلام کرد که او و جریان متبوعش آماده‌اند به فلسطینیان ساکن نوار غزه که تحت حملات هوایی شدید صهیونیست‌ها قرار دارند، کمک کنند.

شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع امنیتی بلندپایه مصر گزارش داد که رژیم اسرائیل تلاش دارد اهالی نوار غزه را از این منطقه کوچانده و در جای دیگری اسکان دهد.

بنا به گفته این منابع، تل‌آویو دنبال اجرای طرح‌های فاسدی است از جمله اسکان اهالی غزه در شبه جزیره سیناء. این منابع مدعی شدند که قاهره با این طرح‌ها مخالفت کرده و در آینده نیز با این طرح‌ها مخالفت خواهد کرد کما اینکه قاطبه مردم فلسطین مخالف این طرح هستند.

افزایش شمار شهدای کرانه باختری به ۱۹ نفر

تسنیم نوشت: منابع فلسطینی از افزایش شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری طی هفته اخیر به ۱۹ نفر خبر دادند.

کانال ۱۲ "اسرائیل" اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به مصر گفته است که هر کامیونی که کمک‌های انسان دوستانه به نوار غزه منتقل کند، هدف حمله قرار خواهد گرفت.

رسانه های عبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرکهای اشکلون، زیکیم، کرمیه و نتیف هعسرا خبر دادند.

منابع فلسطینی از دور جدید تجاوزات جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار  غزه خبر دادند.

هنیه: طوفان الاقصی، عملیاتی تماماً فلسطینی است

فارس نوشت: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر فلسطینی بودن عملیات طوفان الاقصی، از طراحی تا اجرا، تاکید کرد: شدت حملات صهیونیست‌ها، گویای ضربات بزرگ مقاومت به آن‌هاست.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، امروز سه‌شنبه ۱۰ اکتبر تاکید کرد که عملیات «طوفان الاقصی»، از طراحی تا اجرا تماماً به دست نیروهای مقاومت فلسطین انجام شده است.

طبق گزارش شبکه «الجزیره»، هنیه تاکید کرد؛ نبرد طوفان الاقصی از تصمیم تا اجرا، عملیاتی فلسطینی است و این چیزی از اعتقاد ما به مشارکت همه مردم ملت ما کم نمی‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: وحشی‌گری رژیم موقت علیه مردم ما در غزه، نتایج شگرف عملیات‌ها و ضربات القسام و دیگر جناح‌های مقاومت را نشان می‌دهد.

هنیه با تاکید بر اینکه دشمن، هزینه هنگفتی برای تروریسم و جرائمش خواهد پرداخت، خاطرنشان کرد: ما به طرف‌هایی که در مورد اسرای دشمن با ما تماس گرفتند، اطلاع دادیم که این پرونده قبل از پایان نبرد باز نخواهد شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس پیش‌تر هم با اشاره به حملات گسترده مقاومت به اراضی اشغالی فلسطین، اعلام کرده بود که این طوفان از غزه آغاز شده و به تمام نقاط سرایت خواهد کرد.

بلینکن از آمادگی آمریکا برای کمک به تل آویو در زمینه آزادی «گروگان‌ها» خبر داد

فارس نوشت: وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از آمادگی واشنگتن برای کمک به آزادی اسرای تحت کنترل حماس خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا از رایزنی تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در شامگاه دوشنبه خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا گفته این مکالمه تلفنی در راستای حمایت از اسرائیل در دفاع از خود در برابر حملات نیروهای حماس انجام شده است.

براساس گزارش شبکه سی ان ان، بلینکن ضمن ابراز همدردی با صهیونیستها بر تلاشهای آمریکا برای آزادی گروگانهای اسرائیلی که به دست نیروهای حماس اسیر شده‌اند تاکید کرد.

طبق گفته مقامات صهیونیستی، رزمندگان مقاومت حماس بیش از ۱۰۰ نفر را اسیر کرده‌اند که در میان آنها اتباعی از برزیل، مکزیک و دیگر کشورها حضور دارند و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز گفته احتمال اینکه اتباع آمریکایی نیز در میان آنها باشند وجود دارند.

سی ان ان افزود: وزیر خارجه آمریکا همچنین با کاترین کولنا وزیر خارجه فرانسه گفت‌وگو کرده و از تلاشهای پاریس و بروکسل در زمینه اهداف غربی در برابر خشونتهای حماس تقدیر کرده است.

««ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام گفته در حملات هوایی شب گذشته و امروز به منطقه غزه، چهار نفر از اسرای دشمن صهیونیستی کشته شدند.

هاآرتص: نتانیاهو باید همین امروز استعفا دهد

فارس نوشت: یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به تحولات اخیر در اراضی اشغالی گزارش کرده است که هم‌اکنون زمان برکناری بنیامین نتانیاهو از سمت نخست‌وزیری رسیده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش کرد که حمله ناگهانی حماس به رژیم صهیونیستی، بدترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم صهیونیستی بوده است و آن را وخیم‌تر از شکست «یوم کیپور» توصیف کرد.

این روزنامه اسرائیلی در مقدمه گزارش خود عملیات حماس را با شکست صهیونیست‌ها در جنگ یوم کیپور مقایسه کرد و نوشت، «سوپرایز بزرگ‌تر بود، «توجیهات» (ارائه شده توسط نتانیاهو) احمقانه‌تر بوده است و غفلت صورت گرفته بسیار هولناک‌تر بود و ضربه‌ به روحیه وخیم‌تر و هرج و مرج دیوانه‌تر و شوکی که وارد شد بیشتر بود و شمار غیرنظامیانی که به قتل رسیدند نیز بسیار بالاتر بود».

این روزنامه ادامه داد که شهروندان رژیم صهیونیستی در جوامع غزه به حال خود رها شدند و گردان‌های نظامی حامی این افراد به قلمروهایی برای محافظت از شهرک‌نشین‌ها اعزام شدند و بنابراین صهیونیست های منطقه غزه بدون محافظ باقی ماندند و بسیاری از آن‌ها در حمله حماس کشته یا به گروگان گرفته شدند.

هاآرتص حوادث اخیر را با هولوکاست مقایسه کرد و نوشت که این رخدادها یادآور هولوکاست بود و سپس عذرخواهی کرد و نوشت که برای چنین شکست گسترده‌ای، جای هیچ‌ بخششی وجود ندارد و یک نفر مقصر این فاجعه هولناک است و او «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

رسانه عبری: مقابله با حزب‌الله لبنان متفاوت از مقابله با حماس است

ایسنا نوشت: تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت تاکید کرد، رویارویی با حزب‌الله لبنان متفاوت از مقابله با جنبش حماس است.

 تحلیلگر این روزنامه در ادامه گفت، اقدامات حماس بسیار چشمگیر است؛ اما نیروهای حزب الله لبنان مهارت جنگی بسیار بالایی دارند و مقابله با آنها سخت خواهد بود.

در همین راستا «گال هیرش» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی که به تازگی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به عنوان مسؤول پرونده اسرا و مفقودین در نوار غزه منصوب شده است نسبت به تحولات دوشنبه شب در مرزهای لبنان و شمال فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرد.

وی با هشدار نسبت به احتمال ورود حزب‌الله لبنان به نبرد «طوفان الاقصی» گفت: ورود حزب‌الله به نبرد، صحنه را تغییر خواهد داد.

برپایی تظاهرات در شهرهای آمریکا در محکومیت حمله به غزه

ایسنا نوشت: هزاران تن از شهروندان فلسطینی، فعالان صلح و حامیان حقوق فلسطین در محکومیت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات گسترده‌ای در نیویورک و کالیفرنیا برپا کردند.

مردم با در دست گرفتن پرچم‌های فلسطین و تصاویری که نشان‌دهنده جنایات رژیم‌ اشغالگر است، خواستار آزادی فلسطین و حمایت از حل عادلانه مساله آن شدند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، معترضان همچنین خواستار فراهم کردن زمینه برای حمایت و حفاظت از مردم فلسطین در سایه تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه توصیه کرد به مصر بروند

ایسنا نوشت: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه توصیه کرد از طریق گذرگاه رفح به مصر بروند.

شبکه خبری روسیا الیوم، وب‌سایت عبری زبان «ynet» اعلام کرد که ریچارد هیشت، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه که در حال فرار از حملات هوایی این ارتش هستند، پیشنهاد داد به مصر بروند.

این مقام صهیونیستی به رسانه‌های خارجی گفت: مطلع هستم گذرگاه رفح در حدفاصل غزه و مصر هنوز باز است.

پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که کنترل مرزهای نوار غزه را به دست گرفته و نیروهای این ارتش در حال رفع شکاف‌های موجود در نوار مرزی هستند چرا که تخمین زده می‌شود، تعداد دیگری از نیروهای مقاومت در این مناطق حضور دارند.

سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای ما شامگاه دوشنبه حدود ۲۰۰ هدف را در حومه الرمال و در خان یونس بمباران کردند.

همچنین این ارتش اسامی ۳۸ سرباز دیگر را که در درگیری‌های اخیر کشته شدند، منتشر کرد، به این ترتیب تلفات نظامیان صهیونیستی اعلام شده به ۱۲۴ افسر و سرباز رسید.

در مقابل برخی منابع عالی رتبه مصر درباره توصیه ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها برای فرار به سمت مرزهای مصر و مهاجرت دسته‌جمعی آنها هشدار دادند.

برخی مسوولان امنیتی این کشور تاکید کردند که روند کار (ورود و خروج) در گذرگاه رفح به دلیل حمله به این گذرگاه در سمت غزه متوقف شده است.

شهادت ۶ خبرنگار فلسطینی از آغاز حملات صهیونیست‌ها به غزه

ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب نوشت: منابع فلسطینی اعلام کردند که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون شش خبرنگار به شهادت رسیده‌اند.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس شهادت سعید الطویل، محمد صبح و هشام نواجحه، خبرنگاران فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه را تسلیت گفت.

وی تأکید کرد: ترور خبرنگاران تلاش ناکامی از سوی رژیم صهیونیستی برای ممانعت از انتقال اخبار مربوط به جنایت‌هایش علیه مردم غزه به جهان برای سرپوش گذاشتن بر آن است.

وی خواهان پیگرد رهبران رژیم صهیونیستی و مجازات آن‌ها به دلیل جنایت‌هایشان در حق خبرنگاران شد.

در نتیجه بمباران یک ساختمان مسکونی که دفاتر مطبوعاتی در غرب شهر غزه در آن واقع شده بود، پنج شهروند از جمله سه خبرنگار در بامداد امروز سه‌شنبه شهید شدند.

راهپیمایی هزاران نفری در مادرید در همبستگی با فلسطین

فارس نوشت: هزاران نفر از مردم اسپانیا در حمایت از فلسطینیان در خیابان‌های مادرید راهپیمایی کردند.

براساس این گزارش، هزاران نفر از مردم اسپانیا با راهپیمایی در خیابان‌های «مادرید»، همبستگی خود را با مردم فلسطین نشان دادند و خواستار صدور فوری قطعنامه برای احقاق حقوق فلسطینیان شدند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، راهپیمایی‌های گسترده‌ای در مادرید برگزار شد که همبستگی با فلسطین را به نمایش گذاشت و هزاران نفر در این کشور اروپایی در پایتخت‌های خود گردهم آمدند تا خواستار صدور فوری قطعنامه‌ای در خصوص درگیری‌ها در اراضی اشغالی شوند و خواستار احقاق عدالت برای مردم فلسطین شدند.

تل آویو اسارت بیش از ۱۰۰ صهیونیست را تایید کرد/ گفت و گوی بلینکن با کوهن درباره اسرا

ایرنا نوشت: در شرایطی که رژیم صهیونیستی، اسارت بیش از ۱۰۰ صهیونیست توسط نیروهای مقاومت فلسطین را تایید کرده است، وزیر خارجه آمریکا بر تلاش برای آزادی آنها تاکید کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی تعداد اسیران صهیونیست در حمله نیروهای مقاومت فلسطین را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: وزارت جنگ امروز افسرانی را برای اعلام رسمی این موضوع به اقوام اسیران اعزام می کند.

«گیلاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان، تعداد اسرای صهیونیست را بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی درباره وضعیت اسرای صهیونیست گفت‌وگو کرده است.

براساس این گزارش، بلینکن بر تداوم تلاش ها برای آزادی اسرای صهیونیست تاکید کرد.

بلینکن با «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه نیز گفت و گو و بر حمایت پاریس و دیگر پایتخت‌های اروپایی از تل آویو تاکید کرد.

همچنین، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی فهرست اسامی ۳۸ نظامی دیگر که توسط مقاومت فلسطین به هلاکت رسیده اند را منتشر کرد. به این ترتیب، تعداد نظامیان صهیونیست کشته شده به ۱۲۳ نفر رسید.

خشم مقامات کانادا از تظاهرات حمایت از فلسطینیان

ایرنا نوشت: برگزاری تظاهرات در حمایت از گروه فلسطینی حماس در شهرهای مختلف کانادا، خشم جاستین ترودو نخست وزیر و مقامات دیگر این کشور را برانگیخت.

خبرگزاری رویترز نوشت: جاستین ترودو با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: این تظاهرات را که در سراسر کشور در حمایت از حملات حماس علیه اسرائیل شکل گرفته به شدت محکوم می کنم.

وی به این بهانه متوسل شد که «تمجید از خشونت هرگز در کانادا پذیرفتنی نیست».

نخست وزیر کانادا روز دوشنبه همچنین با شرکت در گردهمایی همبستگی با رژیم صهیونیستی، حملات حماس را محکوم کرد. رهبران سیاسی از طیف های مختلف در کانادا حمایت خود را از رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

شهرک‌نشینان خودروهای فلسطینیان را در نابلس به آتش کشیدند

تسنیم نوشت: همزمان با جنایات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم نوار غزه و تخریب هدفمند و سازمان یافته منازل آنها، شهرک نشینان صهیونیست هم در کرانه باختری به ارتکاب جنایات خود ادامه می دهند. بر اساس گزارش قدس پرس، شهرک نشینان صهیونیست امروز صبح خودروهای فلسطینیان را در روستای دوما در جنوب شرق نابلس به آتش کشیدند.

جنبش حماس اعلام کرد روز جمعه آتی را روز «جمعه طوفان الاقصی» برای جهان اسلام و کشورهای عربی و همه آزادگان جهان برای یاری قدس و الاقصی و غزه اعلام می کنیم.

تجاوزات وحشیانه و بدون توقف ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه تاکنون به آواره شدن ۱۳۷ هزار فلسطینی شده است. این تعداد به طور موقت در مدارس آنروا اسکان یافته‌اند، اما این اماکن هم امن نیست و اشغالگران این اماکن را هم هدف قرار می‌دهند.

گلوله باران مرکز ایست بازرسی جنین توسط مقاومت

مهر نوشت: منابع محلی اعلام کردند که نیروهای مقاومت فلسطین امروز سه شنبه یک ایست بازرسی متعلق به نظامیان صهیونیست در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری را گلوله باران کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای فلسطینی ایست بازرسی نظامی «سالم» را در غرب شهر جنین هدف قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند که این نیروها موفق شدند به سلامت از منطقه خارج شوند.

افزایش آمار شهدای فلسطینی

مهر گزارش داد: بهداشت فلسطین اعلام کرد که در چهارمین روز از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدای فلسطینی به ۷۰۴ تن از جمله ۱۴۳ کودک و ۱۰۵ زن رسیده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: این حملات تاکنون نزدیک به ۴ هزار زخمی در میان شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و نوارغزه برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد: در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تمام اعضای تعداد زیادی از خانواده‌های فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. نیروهای امدادگر فلسطینی برای نجات جان ده‌ها فلسطینی زخمی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

این در حالیست که آمارهای منتشر شده از سوی اشغالگران صهیونیست از هلاکت هزار و ۱۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۲ هزار و ۶۰۰ تن دیگر در عملیات طوفان الاقصی از روز شنبه گذشته تاکنون حکایت دارد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۲ هزار صهیونیست در بیمارستان‌های این رژیم بستری شده‌اند که حال ۳۵۰ تن از آنها بسیار وخیم گزارش شده و تعداد قابل توجهی از این صهیونیست‌ها در کما به سر می‌برند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حملات گسترده امروز خود علیه نوار غزه ساختمان‌های مسکونی در شهر الاسری واقع در جنوب غزه را هدف قرار داد.

قایق‌های ارتش اشغالگر نیز از صبح امروز سواحل غزه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده‌اند.

نگرانی نسبت به وقوع جنگ چندجانبه علیه رژیم صهیونیستی

مهر نوشت: «الون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم به سمت یک جنگ طولانی مدت با غزه حرکت می‌کند.

وی در ادامه افزود: این یک عملیات نیست بلکه جنگ طولانی مدت و پی در پی است که معتقدم مدت طولانی به خود اختصاص می‌دهد و چه بسا بیش از چند هفته ادامه داشته باشد.

بن دیوید تصریح کرد: نگاه‌ها به سمت شمال دوخته شده است و ممکن است در یک لحظه خود را در میان یک جنگ چند جانبه بیابیم.

وی اضافه کرد: تحولات در شمال اسرائیل ممکن است به سمت وخامت اوضاع پیش برود.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که جبهه شمالی برای ارتش رژیم صهیونیستی بسیار نگران کننده است.

نتانیاهو مشغول گفتن دروغ‌های سیاسی است

مهر اعلام کرد: امیر تیفون روزنامه نگار صهیونیست نیز اعلام کرد که نزدیک به هزار کشته و ۱۰۰ مفقودی روی دست رژیم صهیونیستی باقی مانده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مشغول دروغ‌های سیاسی خود است.

تیفون تاکید کرد که نتانیاهو مسئول شکست اخیر رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت فلسطین است و این شکست بدترین ناکامی در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی به شمار می‌رود.

آغاز موج جدید حملات علیه نوار غزه

مهر نوشت: شبکه الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که اشغالگران صهیونیست از صبح امروز حملات گسترده جدیدی را علیه نوار غزه آغاز کرده‌اند.

ارتش این رژیم مدعی شد که از آغاز درگیری‌ها تاکنون ۴۰۱ تن از نیروهای وابسته به جنبش حماس را به شهادت رسانده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که بیمارستان بیت حانون در پی بمباران جنگنده‌های اسرائیلی به طور کامل از خدمت خارج شده و قادر به پذیرش مجروحان نیست.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که دیگر هیچ نیروی مسلح فلسطینی در شهرک‌های اطراف نوار غزه نیست و کنترل این منطقه به دست نظامیان صهیونیست افتاده است.

شبکه الجزیره گزارش داد که تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از جمله سربازها و افسران این رژیم به ۱۲۴ تن رسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز تعداد کشته‌های این رژیم از زمان آغاز طوفان الاقصی تاکنون را هزار نفر اعلام و تاکید کردند که این آمار در حال افزایش است.

افزایش شمار شهدا و زخمی‌های حمله رژیم اسرائیل به غزه

وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز سه شنبه اعلام کرد که شمار شهدای حملات هوایی وحشیانه رژیم اسرائیل به نوار غزه به ۶۸۷ شهید افزایش یافته است که از این بین ۱۴۰ کودک و ۱۰۵ زن هستند. در این حملات همچنین ۳۸۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

فلسطین , کشور آمریکا , طوفان الاقصی , جنبش مقاومت اسلامی |حماس ,

شمار تلفات صهیونیست‌ها به ۱۱۰۰ کشته رسید

رسانه‌های فلسطینی به نقل از منابع عبری خبر دادند، شمار صهیونیست‌های کشته شده در عملیات طوفان الاقصی به ۱۱۰۰ نفر رسید و تعداد زخمی‌ها هم از مرز ۲۷۴۱ نفر گذشته است.

سخنگوی کاخ سفید: احتمالا تعداد کشته‌ها بیشتر از آمار اعلامی است

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی کاخ ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که احتمال دارد کشته‌های آمریکا در فلسطین اشغالی بیش از آمار اعلام شده رسمی از سوی بایدن باشد.   

رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش تأیید کرد که ۱۱ شهروند آمریکا در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین کشته‌ شده‌اند.

مقتدی الصدر خواستار تظاهرات میلیونی در حمایت از فلسطین شد

رهبر جریان الصدر عراق طی بیانیه‌ای خواستار برپایی تظاهرات میلیونی عراقی‌ها روز جمعه در میدان التحریر بغداد در راستای حمایت از غزه و مردم فلسطین شد.

فلسطین , کشور آمریکا , طوفان الاقصی , جنبش مقاومت اسلامی |حماس ,

 آمریکا: قصد اعزام نیروی زمینی به اسرائیل نداریم 

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن قصد ندارد به فلسطین اشغالی بعد از عملیات طوفان الاقصی مقاومت غزه که علیه رژیم اسرائیل آغاز شده است، نیروی زمینی اعزام کند.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما وضعیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تغییر دادیم اما دولت آمریکا قصدی برای اعزام نیروی نظامی به اسرائیل ندارد».

کربی درباره کمک‌های نظامی به رژیم تروریست صهیونیستی اظهار داشت: «آمریکا در روزهای آینده کمک نظامی جدیدی به اسرائیل اعلام می‌کند».

بیانیه مشترک آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا در حمایت از رژیم صهیونیستی

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک در کنار رژیم اسرائیل و جنایت‌های آن در حق مردم فلسطین و غزه ایستادند و اعلام کردند که «ما از اسرائیل در تلاش‌هایش برای دفاع از خود حمایت خواهیم کرد. ما حماس و اقدامات تروریستی وحشتناک آن را محکوم می‌کنیم».

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما آرمان‌های مشروع مردم فلسطین را می‌پذیریم. ما از اقدامات برابر برای دستیابی به عدالت و آزادی برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت می‌کنیم».

حماس: ۴۰ هزار نیرو برای جنگ داریم

یکی از سران حماس با رد ادعاها مبنی بر دریافت کمک یا چراغ سبز از ایران برای عملیات طوفان الاقصی، گفت بیانیه پنج کشور در حمایت از تل‌آویو، تشویقی برای ادامه اشغالگری است.

یکی از سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما ۲ هزار رزمنده را به عملیات نظامی علیه اسرائیل فرستادیم و هنوز ۴۰ هزار رزمنده دیگر در نوار غزه داریم».

شلیک راکت به پادگانی در شمال فلسطین اشغالی و تخلیه شهرک‌ها

شبکه المیادین لبنان گزارش داد که همزمان با شلیک راکتی به سمت پادگانی در شمال فلسطین اشغالی از سمت جنوب لبنان، مقامات رژیم اسرائیل دستور تخلیه شهرک‌های هم‌مرز با لبنان را صادر کردند.

حمله به ۱۷۰۷ هدف در غزه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از حمله جنگنده های این رژیم به ۱۷۰۷ هدف در جریان بمباران مناطق مختلف نوار غزه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

خبرنگار راشاتودی: ساختمان نزدیک بیمارستان غزه هدف قرار گرفت

شبکه روسی راشاتودی به نقل از خبرنگار مستقر خود در غزه گزارش داد که جنگنده های رژیم اسرائیل ساختمانی را در نزدیکی بیمارستان الشفاء شهر غزه هدف قرار داده است.

نیویورک؛ همبستگی با فلسطینیان و محکومیت حملات صهیونیست‌ها

ده‌ها تن از ساکنان شهر نیویورک آمریکا درحمایت از فلسطینیان و محکومیت حملات رژیم اسرائیل علیه نواز غزه تظاهرات کردند.

فلسطین , کشور آمریکا , طوفان الاقصی , جنبش مقاومت اسلامی |حماس ,

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.