وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد در نمایش قدرتی در برابر تهدیدهای کره شمالی ناو هسته ای هواپیمابر یواس اس رونالد ریگان این هفته به پایگاه دریایی بوسان در کره جنوبی خواهد رسید.

اعزام ناو هواپیمابر رونالد ریگان آمریکا به بندر بوسان کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، براساس اطلاعات وزارت دفاع کره جنوبی ناوحمل کننده گروه ضربت ۵ آمریکا که شامل ناوهواپیمابر، سپر مجهز به ناوشکن و سایر ناوهای جنگی است روز پنجشنبه به مدت ۵ روز وارد پایگاهی در بوسان واقع در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی سئول خواهد شد.

ورود این ناوهواپیمابر در پی افزایش تنش ها در شبه جزیره کره پس از رونمایی کره شمالی از زیردریایی هسته ای تاکتیکی جدید در اوایل ماه گذشته میلادی اتفاق می افتد. کره شمالی همچنین وعده داده است در ماه جاری میلادی بار دیگر ماهواره جاسوسی نظامی پس از دوبار تلاش ناموفق در سال جاری انجام دهد.

نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد ورود ناوهواپیمابر گروه ضربت ۵ به عنوان بخشی از تعهد آمریکا در راستای تقویت "نمایش منظم" توانایی استراتژیک برای شبه جزیره کره که توسط سران دو کشور تحت عنوان اعلامیه واشنگتن در ماه آوریل سال جاری میلادی منتشر شدطراحی شد است.

دریاسالار کیم میونگ سوو فرمانده ناوگان دریایی کره جنوبی خاطرنشان کرد ورود ناوهواپیمابر ریگان نمایشی کلیدی از گسترش بازدارندگی آمریکا در عمل است و فرصتی برای تقویت موضع دفاعی مشترک در واکنش فوری و قاطع در برابر ادامه اقدامات تحریک آمیز و تهدیدهای کره شمالی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.